Pierwsze wrażenie robi się tylko raz, a w kontekście sprzedaży internetowej w dużej mierze odpowiadają za nie zdjęcia reklamowe. Dlatego tak ważne jest, aby fotografie, które prezentujesz na swojej stronie lub na platformach sprzedażowych były atrakcyjne i profesjonalne. Wyobraź sobie dwie oferty – jedną z nieostrym i źle oświetlonym zdjęciem, a drugą z jasnym i szczegółowym ujęciem produktu. Którą z nich wybierzesz? To oczywiste. Dlatego w poniższym artykule prezentujemy, jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym czy na platformie Allegro dzięki fotografii produktowej.
Czego nie widać na zdjęciach reklamowych?
Co stoi za profesjonalnymi zdjęciami reklamowymi, które przyciągają wzrok? Przede wszystkim warsztat i wiedza. Jeśli więc zastanawiasz się, jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym lub na platformie Allegro, warto, abyś zwrócił uwagę na aspekty techniczne. Jednym z nich jest oświetlenie, które np. w przypadku packshotów pozwala uniknąć cieni i niepożądanych refleksów, z którymi mierzy się między innymi fotografia biżuterii czy elektroniki. Inną rzeczą jest wysoka rozdzielczość, która nie tylko wpływa na odbiór zdjęcia, ale ma również wymiar praktyczny — umożliwia klientom przybliżanie i dokładne oglądanie detali produktu.
Poza aspektem technicznym ważna jest również kreatywność, która wyróżni Cię na tle konkurencji. Oryginalne i kreatywne zdjęcia mogą skutecznie przyciągnąć uwagę i zachęcić do zakupu. Pomyśl o kontekście użycia produktu. Zdjęcia kosmetyków na modelach lub w realistycznych scenach mogą bardziej przekonać klientów niż same opakowania na białym tle. Kreatywność to także różnorodność. Dlatego zaprezentuj produkt w różnych sytuacjach.
Zarówno kwestie techniczne i cały proces kreatywny nie widoczne na zdjęciu. Widzimy jedynie efekt tej pracy. W studiu fotograficznym zajmujemy się wszystkim, co kryje się za zdjęciem, m.in. zrozumieniem potrzeb klienta, próbnymi ujęciami, obróbką graficzną, ewentualnymi poprawkami. To wszystko składa się na rezultat końcowy i zwiększa potencjał fotografii jako narzędzia do budowania marki i zwiększania konwersji.
O tym musisz pamiętać, sprzedając na Allegro
Na swojej stronie internetowej możesz działać na własnych zasadach. Jednak na platformach sprzedażowych, takich jak Allegro, zdjęcia produktowe muszą spełniać określone standardy techniczne. Przede wszystkim posiadać określone wymiary. W przypadku Allegro dłuższy bok zdjęcia powinien posiadać minimalnie 500 px. Określony jest również optymalny rozmiar, który wynosi 2560 x 2560 px.
Publikowane fotografie nie mogą również zawierać tekstów i logo sprzedawcy, choć są wyjątki od tej reguły. Dla zachowania jak najbardziej wiarygodnych kolorów nie należy również używać innych profili kolorów w pliku niż sRGB. A są to tylko niektóre z zasad, z którymi warto zapoznać się przed publikacją swojego ogłoszenia.
Spełnienie tych wymogów nie tylko pomaga uniknąć problemów regulacyjnych, ale jest jedną z odpowiedzi na pytanie, jak zwiększyć sprzedaż na Allegro. Platforma może bowiem promować oferty, które spełniają określone standardy, a lepsza widoczność przekłada się na dotarcie do większej liczby potencjalnych klientów. Algorytmy wyszukiwarek wewnętrznych mogą też lepiej indeksować oferty z odpowiednimi zdjęciami, pozycjonując je wyżej w wynikach wyszukiwania.
Jak dobrze prezentować swoje produkty? Case study marki X-kom
Jednym z przykładów skutecznego wykorzystania zdjęć produktowych jest marka X-kom, która prezentuje swoje produkty za pomocą profesjonalnych ujęć, uwzględniających różne kąty patrzenia i detale. Stawia na wysokiej jakości fotografie, które nie tylko wiernie oddają wygląd produktów, ale także podkreślają ich unikalne cechy i funkcjonalności. Pozwala to potencjalnym klientom lepiej zrozumieć, co kupują.
Zdjęcia na stronie internetowej X-kom są starannie skomponowane oraz zostały wykonane przy użyciu odpowiednio dobranego oświetlenia i neutralnego tła, co zapewnia spójność wizualną i profesjonalny wygląd całej oferty. Zaś na platformie Allegro marka dba dodatkowo o to, aby każde zdjęcie było zoptymalizowane pod kątem szybkości ładowania i zgodności z wymaganiami platformy, jednocześnie zachowując wysoką jakość wizualną. Takie podejście sprawia, że produkty marki przyciągają uwagę i budują zaufanie klientów.
Zdjęcia produktowe a redukcja zwrotów
Choć Twoim głównym celem jest sprzedaż, to nie można zapomnieć o tym, co dzieje się potem. Poważnym problemem są zwroty produktów, które generują dodatkowe koszty dla sprzedawców. Według raportu “Dekada polskiego e-commerce”, który został opublikowany przez e-Izbę w 2023 roku, do dokonania zwrotu przyznaje się 56% e-klientów, a systematycznie zwraca produkty w e-commerce co trzecia osoba. Szczegółowe zdjęcia, pokazujące produkt z różnych perspektyw, mogą znacznie zmniejszyć tę liczbę.
Dlatego podczas realizacji zdjęć nie powinniśmy zastanawiać się wyłącznie nad tym, jak zwiększyć sprzedaż. Łatwo wówczas wpaść w pułapkę pokazania produktu tylko od tej najlepszej strony lub w sposób zwyczajnie nierzeczywisty. A w dzisiejszych czasach to autentyczność jest kluczem do budowania zaufania wśród konsumentów.
Transparentność w prezentacji produktów eliminuje ryzyko rozczarowania po otrzymaniu zamówienia i przekłada się na wyższą satysfakcję. Autentyczne zdjęcia budują wiarygodność marki i zwiększają jej reputację, co jest ważne dla długoterminowego sukcesu na konkurencyjnym rynku. W efekcie uczciwa prezentacja produktu jest nie tylko etycznym podejściem, ale także skuteczną strategią biznesową.
W fp360 zdajemy sobie sprawę, że diabeł tkwi w szczegółach, a wysokiej jakości fotografie, które pozwalają zobaczyć produkt wraz z jego wszystkimi szczegółami, minimalizują ryzyko rozczarowania po otrzymaniu zamówienia. Ponadto realizujemy zdjęcia w warunkach studyjnych oraz poza nim, dopasowując się do potrzeb naszych klientów. Wspólnie możemy zastanowić się, jak zwiększyć sprzedaż i zadbać o pełny obraz Twojej marki już na etapie przeglądania oferty.