Blog o fotografii produktowej

Zdjęcie na białym tle czy może jasnoszarym?

tło białe czy jasnoszare

Językiem Internetu jest przekaz wizualny. Niezależnie od tego, z jakiego jesteśmy kraju, możemy być pewni, że to właśnie grafiki wiodą prym w komunikacji między podmiotami, markami czy między firmami a klientami. Nic zatem dziwnego, że zdjęcia reklamowe są nieodzownym elementem prezentacji asortymentu każdego sklepu internetowego. To właśnie na nich opierają się pierwsze wrażenia klientów i decyzje o zakupie. Dlatego tak ważne jest, aby zdjęcie było jak najlepszej jakości i odpowiednio przedstawiało produkt.

W branży fotografii produktowej pojawia się wiele dyskusji na temat tego, jaki odcień trzeciego planu należy wybierać. Czy zdjęcia na białym tle wciąż stanowią najlepszą opcję? Czy może kolorystyka jasnoszara jest lepsza od białego? Współczesna fotografia reklamowa zmienia się niezwykle dynamicznie, swoje inspiracje czerpie m.in. z rozwiązań artystycznych czy modowych. Warto zatem przyjrzeć się temu zagadnieniu nieco szerzej.

Zdjęcia na białym tle czy wariant jasnoszary?

Jasnoszare tło jest coraz bardziej popularne w branży fotografii produktowej. Ma kilka zalet, które wyróżniają je spośród innych rozwiązań. Przede wszystkim fotografowie zwracają uwagę na aspekt większej głębi. Jasnoszare tło pozwala na lepsze wyeksponowanie produktu, co sprawia, że prezentuje się w pełni trójwymiarowo i wyraziście. Ma to znaczenie w kontekście chociażby ubrań – problem z ukazaniem odzieży w zgodzie z ich charakterem często opiera się na odpowiedniej głębi. Gwałtowny kontrast pomiędzy pierwszym a drugim planem może spłycić odbiór oraz zafałszować naturę fotografowanego ubrania.

zdjęcie  bluzy w kilku kolorach

Warto zauważyć, że jasnoszare tło pozwala podkreślić detale, co jest szczególnie ważne np. w przypadku biżuterii. Kolczyki, naszyjniki czy bransoletki to w ogóle niełatwe obiekty do zdjęć – trzeba znaleźć odpowiedni sposób oświetlenia. Wiele zależy od kąta padania promieni świetlnych – złe ustawienie lamp może zaburzyć kompozycję. Jasnoszare tło daje w tym wypadku znacznie ciekawsze efekty niż standardowe białe. W tym momencie sprawnie można przejść do ostatniego atutu – odcienie szarości współgrają z produktami we wszystkich barwach. Takie tło jest neutralne i współgra z każdym kolorem, dzięki czemu można je wykorzystać do fotografowania również takich obiektów, które na tle innych odcieni prezentują się niesatysfakcjonująco.

Jak zrobić zdjęcie produktu na białym tle w XXI wieku?

Białe tło jest klasycznym rozwiązaniem w branży fotografii produktowej. Wiele firm wciąż wybiera je ze względu na swoją prostotę i uniwersalność. Zdjęcia na białym tle często kojarzone są właśnie z fotografią produktową. Niezależnie od tego, czy w grę wchodzą fotografie typu packshot, czy pojedyncze zdjęcia – ta barwa przywodzi na myśl profesjonalne podejście do zdjęć reklamowych.

Pierwszą zaletą, jaką zdradza zdjęcie na białym tle, jest prostota i charakterystyczny minimalizm. Taki trzeci plan jest prostym rozwiązaniem, który skupia uwagę wyłącznie na produkcie. Ma to oczywiście kluczowe znaczenie w komunikacji marketingowej. Z jednej strony wiele mówi się o nowoczesnych trendach w kadrowaniu czy kompozycji, natomiast klient zawsze zainteresowany jest przede wszystkim produktem. Musi być on czytelnie przedstawiony, możliwie w kilku perspektywach, aby użytkownicy z łatwością mieli okazję do zapoznania się z wyglądem interesującego ich przedmiotu.

Nie bez znaczenia jest także uniwersalność. Połączenie neutralności z uniwersalnością powoduje, że przedstawiciele każdej branży mogą z powodzeniem sięgnąć po tego rodzaju fotografie. Białe tło jest także bardzo schludne i profesjonalne. Jeśli zatem reklamodawcy zależy na budowaniu świadomości marki jako fachowego sklepu oferującego wyłącznie najlepszy asortyment w swojej dziedzinie, to może się okazać, że biel zadziała w tym wypadku na korzyść. Zdjęcie na białym tle może jednak wyjść niesatysfakcjonująco, jeśli sam promowany produkt także utrzymany jest w tej kolorystyce. W takim wypadku należy wykorzystać techniki operatorskie, aby stworzyć widoczny kontrast. 

Wrażenie czystości i świeżości, które nieodmiennie wywołuje białe tło, doskonale sprawdza się w przypadku produktów spożywczych oraz wyrobów kosmetycznych. Te pierwsze muszą kojarzyć się ze świeżością, natomiast te drugie – z naturalnością. Zdjęcia na białym tle będą więc strzałem w dziesiątkę w kontekście takich produktów.

Czy zdjęcie na białym tle ma jakieś wady?

Fotografowie zajmujący się profesjonalnymi zdjęciami reklamowymi zwracają coraz więcej uwagi na trudność w wyeksponowaniu produktu. Białe tło może być problematyczne podczas pracy z jasnymi produktami, które zlewają się z tłem. Oczywiście można wykorzystać rozmaite techniki operatorskie czy przemyśleć oświetlenie, jeśli jednak reklamodawcy zależy na sprawnym wykonaniu sesji oraz krótkim czasie, może się okazać to znacznie bardziej kłopotliwe, niż pierwotnie się wydawało.

czy zdjęcie na białym tle ma jakieś wady

Nie bez znaczenia jest też problem z małą głębią. Białe tło jest płaskie i nie dodaje wrażenia trzeciego wymiaru produktowi, co może wprowadzać w błąd w kwestii kształtu oraz specyfiki obiektu. 

Zdjęcie na białym tle – indywidualne potrzeby i preferencje

Wybór pomiędzy jasnoszarym a białym tłem zależy wyłącznie od celu i potrzeb danej firmy. Jasnoszare tło dodaje głębi i uwypukla detale produktu. Pozwala również odciąć obszar zdjęcia w listingu produktów. Z kolei białe tło jest proste i uniwersalne, problem, jaki tu występuje to jednak brak głębi. Dlatego ważne jest, aby dokładnie przemyśleć, jakie tło będzie najlepsze dla danego produktu i jakie efekty chce się uzyskać.

zdjęcie na białym tle - indywidualne potrzeby i preferencje

W każdym przypadku trzeba stawiać na wysoką jakość i rozwiązania działające na korzyść produktu. Profesjonalny fotograf z pewnością pomoże w wyborze odpowiedniego tła i wykonaniu zdjęcia, które będzie spełniać oczekiwania firmy. Warto zainwestować w dobre zdjęcie produktowe, aby zapewnić sobie sukces i zwiększyć sprzedaż. W tym celu należy odezwać się do fp360.pl – przedstawiciele firmy zaproponują każdemu klientowi najlepszą opcję w zakresie fotografii produktowej.   

Podziel się:

Facebook
Twitter
LinkedIn

Blog o fotografii produktowej

Nasza praca to nie tylko zdjęcia, ale także pasja, którą pragniemy dzielić się na wiele sposobów. Jednym z nich jest nasz blog, w którym przedstawiamy wszystkie ciekawostki i tajniki dotyczące pracy w studio fotograficznym. Szukasz porad od profesjonalistów z branży? Zapraszamy do lektury!

Social Media

Najpopularniejsze

Zobacz również

Powiązane posty