Blog o fotografii produktowej

Czarne tło na zdjęciach produktowych

Czarne tło na zdjęciu produktowym

Czarno na białym? Nie zawsze

We wcześniejszych wpisach zajmowaliśmy się fenomenem tła białego, jak i zastosowania jego niestandardowych wariantów. Czy wyczerpaliśmy już tematykę teł? A skąd! Tym razem pochylimy się nad tym, jak wykorzystujemy czarne tło na zdjęciu produktowym. Jakie znaczenia mu przypisujemy? Chociaż popularnie utarło się, że czarny wyszczupla, to tło w tym kolorze nierzadko robi… wypasiony efekt :)

Fotografia reklamowa.
Fotografia produktowa z użyciem czarnego tła.

Czarne tło, czyli tu jest jakby luksusowo

Na packshotach czarne tło kojarzy nam się przede wszystkim ze sznytem, wytwornością. Zastanówmy się – gdy mówimy o fotografii produktowej z czarnym tłem, to jakie przedmioty wyobrazimy sobie na nim? Często jest to biżuteria, zegarki, galanteria, perfumy, elektronika, ceramika, meble, auta. Te przedmioty nie muszą być w rzeczywistości kosztowne, ale już samo użycie czerni, oczywiście z odpowiednim oświetleniem i wykadrowaniem, buduje poczucie ich ekskluzywności. Czarny kolor w tle pięknie akcentuje wszelkie błyski metali i kamieni szlachetnych. Dobrze podkreśla powierzchnie lustrzane. Zresztą lustrzane odbicie na „czarnym packshocie” również może prezentować się fenomenalnie.

Packshot z odbiciem plus czarne tło.
Zdjęcie produktowe na czarnym tle z odbiciem lustrzanym.

Siła kontrastu

Czerń sama w sobie jest mocnym kolorem i z tego powodu trudnym do ogrania np. z pastelami. Ale już jako kontrapunkt dla przedmiotów o intensywnej, nasyconej kolorystyce, sprawdza się świetnie. W dodatku także dla tych, z którymi nie są w pierwszej kolejności kojarzone. Do takich przykładów należą produkty spożywcze. Czerń nie jest dla nas apetyczna – jak pokazują badania, kojarzy nam się z gorzkim smakiem. A jednak wyroby cukiernicze i piekarnicze, kawa, czekolada, alkohol plus czarne tło – taki zestaw wygląda już przecież jak asortyment z wyższej półki.

Zdjęcie reklamowe.
Zdjęci reklamowe dla branży spożywczej – minimalizm i kontrast kolorystyczny.

Czerń na dalszym planie uwypukla nie tylko kontrasty kolorystyczne, ale i różnice w fakturach. Metalowy zegarek ze skórzanym paskiem, trunek w kryształowej karafce – potrafimy sobie w głowie wymalować takie efektowne fotograficzne zestawienia.

Czarne tło na zdjęciu reklamowym.
Czarne tło stanowi doskonały kontrast dla jaskrawej zieleni produktu.

Przemysł? Przemyśl czarne tło

Czarne tło udźwignie swoją rolę również dla packshotów wykonanych dla branży przemysłowej. Spotykamy tak sfotografowane i części maszynowe, i elementy konstrukcyjne, i akcesoria meblowe. Mimo że nie jest to najpopularniejsze rozwiązanie, to jednak pomyślmy, jak fantastycznie wyglądają katalogi produktowe zaprojektowane w oparciu o zdjęcia z czarnym tłem. Co tu dużo mówić – są charakterystyczne. I charakterne.

Mały obiekt - packshot na czarnym tle.
Packshot z czarnym tłem wykonany dla branży oświetleniowej.

Podziel się:

Facebook
Twitter
LinkedIn

Blog o fotografii produktowej

Nasza praca to nie tylko zdjęcia, ale także pasja, którą pragniemy dzielić się na wiele sposobów. Jednym z nich jest nasz blog, w którym przedstawiamy wszystkie ciekawostki i tajniki dotyczące pracy w studio fotograficznym. Szukasz porad od profesjonalistów z branży? Zapraszamy do lektury!

Social Media

Najpopularniejsze

Zobacz również

Powiązane posty

Szparowanie zdjęć

Szparowanie zdjęć – technika dla ecommerce

Czy zwróciłeś uwagę, że niektóre produkty prezentowane w Internecie zdają się unosić w powietrzu? Może to być fotografia biżuterii, obuwia czy nowoczesnych gadżetów technologicznych, która