Blog o fotografii produktowej

Gdy packshoty na białym tle to… za mało

Packshot na innym niż białe tło

Siła uniwersalności, czyli packshoty na białym tle

Białe tło w fotografii produktowej to rozwiązanie niezwykle popularne (więcej na ten temat tu). Packshoty na białym tle mają szerokie zastosowanie. Takie zdjęcie łatwo wpasuje się w layout praktycznie każdego sklepu internetowego czy katalogu. Jest również zalecanym wariantem fotografii produktowej na największych serwisach sprzedażowych (np. na Allegro, o czym pisaliśmy tutaj), jak i w sklepie na Facebooku (o czym tutaj). Tło białe stanowi wręcz kwintesencję „tła”: nie rzuca się w oczy, nie rozprasza, pozwala za to dokładnie obejrzeć prezentowany produkt. Nie dziwi więc, że i w naszym studio zdjęć produktowych na białym tle robimy najwięcej – co możesz sprawdzić w portfolio ;)

Nie tylko pakcshoty na białym tle

Mówiąc ogólnie – niebiałe tło, na pierwszy rzut oka może wydawać się dość śmiałym rozwiązaniem. Bo z kolorem w tle trzeba umieć „zagrać”. Ale wbrew pozorom kolor w tle nie musi wybijać się na pierwszy plan. Nie musi służyć też jedynie jako najlepsze tło dla białych przedmiotów ;) Odpowiednio dobrany stanowi uzupełnienie dla produktu, pozwala wydobyć jakieś jego cechy albo zbudować bardziej wyrazisty styl samej marki. Stosujemy go, gdy chcemy nie tylko pokazać produkt, ale także wywołać w odbiorcy jakieś dodatkowe emocje z nim powiązane.

Packshot na pastelowym tle.

Jeśli nie biel, to co?

Niektóre tła jednolite, czyli w konkretnym kolorze, chętnie parują się z określonymi typami produktów. Czarne lub granatowe tła kojarzą się z luksusem (szerzej na ten temat przeczytasz tu). Wykorzystujemy je chętnie w fotografii biżuterii (o czym pisaliśmy tutaj), samochodów czy perfum. Z kolei barwy mocno nasycone, jaskrawe nadają obrazowi dynamizmu i wigoru. W związku z tym, świetne zgrywają się z produktami sportowymi (skojarzenia z energią i mocą), a także ze spożywczymi (dla zaakcentowania świeżości). Mamy też pewne inklinacje dla barw delikatnych, do których zaliczamy jasne szarości i beże. W pewnym sensie są bliskie bieli, więc mniej ryzykowne, ale jednocześnie nie tak sterylne. Sięgamy po nie, podobnie jak po pastele, fotografując przedmioty z branży dziecięcej. Często kolor w tle jest bliskim nawiązaniem do kolorystyki samego produktu (opakowania, etykiety itp.). Może być wybrany na zasadzie kontrastu albo jako barwa złamana. Niewprawionym w dobieraniu kolorów z nieocenioną pomocą przychodzi oczywiście Internet. Ciekawe, gotowe palety kolorystyczne można znaleźć na przykład tutaj.

Mały obiekt - packshot na czarnym tle.
Czarne tło nadaje elegancji produktom na zdjęciach.

Inne barwne rozwiązania

Ale, ale… Pojedynczy kolor to nie jedyna alternatywa dla packshotów na białym tle. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby wybrać regularne wzory, gradienty czy tekstury. Te pierwsze zwykle wiążą się z konkretną stylistyką. Dla przykładu: groszki skojarzymy z produktami kobiecymi albo latami 60. Z kolei tekstury służą zwykle wywołaniu wrażenia naturalności (drewno, papier), czasem przytulności (tkaniny) albo wręcz przeciwnie – pewnej surowości (kamień, beton, metal, szkło).

Fotografia produktowa z nietypowym kolorem tła.
Fotografia produktowa biżuterii z użyciem niestandardowego tła.

Znudziły Ci się packshoty na białym tle?

Jak pisaliśmy powyżej, packshoty na białym tle wydają się najbezpieczniejszą opcją, jeśli chodzi o wybór zdjęć produktowych. Jeśli jednak kusi Cię, aby móc korzystać z bardziej charakternych zdjęć, a jednocześnie „nie przejechać” się na estetycznych eksperymentach, wybierz rozwiązanie pośrednie. Przecież nie musisz całego swojego asortymentu fotografować na innym tle niż białe! Packshoty na kolorowym tle świetne sprawdzą się w roli fotografii reklamowej. Generalnie zdjęcia z nietypowym tłem sprawdzą się, gdy:

  • chcemy wyróżnić zdjęcia produktów z danej serii lub w ramach konkretnej kampanii promocyjnej,
  • tworzymy konkretną estetykę i emocje wokół produktów danej marki i chcemy, by ją z nimi kojarzono,
  • mamy bardzo sprecyzowaną wizję marki, a kolorowe tło dla zdjęć produktowych jest elementem jej identyfikacji wizualnej.

Podziel się:

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Blog o fotografii produktowej

Nasza praca to nie tylko zdjęcia, ale także pasja, którą pragniemy dzielić się na wiele sposobów. Jednym z nich jest nasz blog, w którym przedstawiamy wszystkie ciekawostki i tajniki dotyczące pracy w studio fotograficznym. Szukasz porad od profesjonalistów z branży? Zapraszamy do lektury!

Social Media

Najpopularniejsze

Zobacz również

Powiązane posty

Jak ciekawie sfotografować produkt.

Jak ciekawie sfotografować produkt?

Gdy chcemy ciekawie sfotografować produkt… Decydując się na zdjęcia produktowe zastanawiamy się, jak ciekawie sfotografować produkt. Tu nie ma złych wyborów. Pierwsza opcja, bezpieczna –

Kolor roku Pantone - jak się go wybiera

Kolor roku Pantone – narodziny gwiazdy

Pewne barwy, jak kolor roku Pantone, przebijają się do mainstreamu tak mocno, że znajdziemy je dosłownie wszędzie. Widzimy je na ścianach apartamentów, sieciówkowych T-shirtach, autorskich

Zdjęcia osób z produktem.

Zdjęcia osoby z produktem

Czy pokazywanie zdjęcia osoby z produktem ma sens? Truizmem byłoby stwierdzenie, że w fotografii produktowej to przedmiot stanowi najważniejszy elementem kadru. Ale niekiedy i obecność

Flatlay - zdjęcie produktowe.

Flatlay – zdjęcie produktowe na Instagram

Uwielbiany w social mediach typ zdjęcia produktowego – to oczywiście flatlay. Spotykamy go szczególnie często na Instagramie oraz na Pintereście. Poniżej przyjrzyjmy się dokładniej specyfice