Blog o fotografii produktowej

Białe tło na zdjęciach produktowych

Fotografia produktowa, gdzie zastosowano białe tło.

Wszechobecne białe tło

Białe tło jest niekwestionowaną gwiazdą zdjęć produktowych. Spotykamy się z nim w większości sklepów internetowych. Oczekują go tacy giganci jak Amazon, Allegro (o czym pisaliśmy tutaj) czy Facebook (a o tym tutaj). Skąd wzięła się wyjątkowość tej barwy? Dlaczego to biały, a nie jakiś inny kolor zdominował produktowy background? I czy zawsze tak będzie?

Neutralność i nieskazitelność

Białe tło na zdjęciu produktowym pozwala na uzyskanie obrazu, który jest jasny, klarowny, czysty, czasem elegancki albo wręcz sterylny. Jednocześnie biel podbija siłę innych kolorów. Jest uważana za barwę neutralną. W związku z tym nie rozprasza, za to umożliwia koncentrację na samym produkcie i jego właściwościach.

Zdjęcie reklamowe - produkt wraz z opakowaniem i białe tło..
Biel akcentuje czystość i wzmacnia kolorystyczne kontrasty.

Białe tło jest uniwersalne

Zauważmy, że białe tło na zdjęciach produktowych ma najbardziej uniwersalny charakter. Nie zdziwimy się, jeśli to samo zdjęcie z takim tłem zobaczymy w sklepie internetowym, prezentacji czy w papierowym katalogu. Z takim materiałem fotograficznym łatwiej zbudować jednolity wygląd asortymentu. Z pewnością stąd wziął się ten szczególny afekt, jakim biały background obdarzyli najwięksi internetowi gracze w e-commerce.

Packshot obuwia.
To właśnie zdjęcia produktowe na białym tle spotykamy najczęściej.

Studyjność jako zaleta

Trudno wyobrazić sobie świat współczesny marketing bez bieli. Zwykło się uważać, że białe tło w fotografii produktowej wygląda po prostu profesjonalnie. Obecnie w warunkach chałupniczych da się takie zdjęcia bez problemu zrealizować. Jednak nadal takie tło odbieramy przede wszystkim jako efekt pracy fachowca w studio.

Szafka rtv
Pewnych produktów nie da się efektownie sfotografować poza studiem, np. ze względu na gabaryt czy fakturę.

Biały kolor zawsze na czasie

Inną cechą, jaką możemy przypisać bieli, jest jej ponadczasowość. Podobnie jak inne neutralne barwy, jest bezpieczną opcją kolorystyczną, bo nie grozi jej rychłe zestarzenie się. Co więcej, biały to bazowy kolor wiele wizji futurystycznych. Przypomnijmy sobie tutaj choćby skąpane w bieli kadry z filmu „2001: Odyseja kosmiczna” Stanleya Kubricka. Z drugiej strony to niejako kolor przyklejony skojarzeniowo do nowych technologii – i tutaj mamy przykłady zupełnie non fiction, jak Apple, Alphabet czy Tesla.

Sprzęt elektroniczny na białym tle. Zdjęcie produktowe.
Sprzęt elektroniczny na białym tle – zdjęcie produktowe.

Podsumowanie

Biorąc pod uwagę powyższe właściwości bieli, nie dziwi fakt, że tło z tym kolorem to pierwszy i oczywisty wybór na zdjęciach produktowych. Taki tło postrzegamy jako czyste, uniwersalne w użyciu, profesjonalne i ponadczasowe.

Podziel się:

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Blog o fotografii produktowej

Nasza praca to nie tylko zdjęcia, ale także pasja, którą pragniemy dzielić się na wiele sposobów. Jednym z nich jest nasz blog, w którym przedstawiamy wszystkie ciekawostki i tajniki dotyczące pracy w studio fotograficznym. Szukasz porad od profesjonalistów z branży? Zapraszamy do lektury!

Social Media

Najpopularniejsze

Zobacz również

Powiązane posty

Zdjęcie detali - torebka, zbliżenie na suwak.

Zdjęcie detali. Produkt z bliska

Zbliżenie na produkt Zdjęcie detali, czyli inaczej close-up, to technika robienia zdjęć z małej odległości. Można je wykonać bez profesjonalnego sprzętu, korzystając z trybu makro

Packshot - z efektem odbicia.

Packshot z odbiciem, cieniem i bez cienia

Packshot – coś dodać, coś ująć Tym razem bierzemy na tapet packshot, a dokładniej dodatkowe efekty, jakie mogą towarzyszyć produktom na zdjęciu. Najczęściej stosowanymi są