Wszechobecne białe tło
Białe tło jest niekwestionowaną gwiazdą zdjęć produktowych. Spotykamy się z nim w większości sklepów internetowych. Oczekują go tacy giganci jak Amazon, Allegro (o czym pisaliśmy tutaj) czy Facebook (a o tym tutaj). Skąd wzięła się wyjątkowość tej barwy? Dlaczego to biały, a nie jakiś inny kolor zdominował produktowy background? I czy zawsze tak będzie?
Neutralność i nieskazitelność
Białe tło na zdjęciu produktowym pozwala na uzyskanie obrazu, który jest jasny, klarowny, czysty, czasem elegancki albo wręcz sterylny. Jednocześnie biel podbija siłę innych kolorów. Jest uważana za barwę neutralną. W związku z tym nie rozprasza, za to umożliwia koncentrację na samym produkcie i jego właściwościach.
Białe tło jest uniwersalne
Zauważmy, że białe tło na zdjęciach produktowych ma najbardziej uniwersalny charakter. Nie zdziwimy się, jeśli to samo zdjęcie z takim tłem zobaczymy w sklepie internetowym, prezentacji czy w papierowym katalogu. Z takim materiałem fotograficznym łatwiej zbudować jednolity wygląd asortymentu. Z pewnością stąd wziął się ten szczególny afekt, jakim biały background obdarzyli najwięksi internetowi gracze w e-commerce.
Studyjność jako zaleta
Trudno wyobrazić sobie świat współczesny marketing bez bieli. Zwykło się uważać, że białe tło w fotografii produktowej wygląda po prostu profesjonalnie. Obecnie w warunkach chałupniczych da się takie zdjęcia bez problemu zrealizować. Jednak nadal takie tło odbieramy przede wszystkim jako efekt pracy fachowca w studio.
Biały kolor zawsze na czasie
Inną cechą, jaką możemy przypisać bieli, jest jej ponadczasowość. Podobnie jak inne neutralne barwy, jest bezpieczną opcją kolorystyczną, bo nie grozi jej rychłe zestarzenie się. Co więcej, biały to bazowy kolor wiele wizji futurystycznych. Przypomnijmy sobie tutaj choćby skąpane w bieli kadry z filmu „2001: Odyseja kosmiczna” Stanleya Kubricka. Z drugiej strony to niejako kolor przyklejony skojarzeniowo do nowych technologii – i tutaj mamy przykłady zupełnie non fiction, jak Apple, Alphabet czy Tesla.
Podsumowanie
Biorąc pod uwagę powyższe właściwości bieli, nie dziwi fakt, że tło z tym kolorem to pierwszy i oczywisty wybór na zdjęciach produktowych. Taki tło postrzegamy jako czyste, uniwersalne w użyciu, profesjonalne i ponadczasowe.