W jakim celu korzystać ze zdjęć obrotowych lub animacji produktów?
Zanim przejdziemy do opisania w jaki sposób fotografuje się obiekty w prezentacjach obrotowych, warto zaznaczyć do czego można takich prezentacji użyć.
- Pierwsze i najważniejsze – do pokazania produktu z każdej strony. Wiele produktów które fotografujemy w naszym studio jest dość skomplikowanych. Pokazanie produktu z każdej strony upewnia użytkownika w tym, że kupuje produkt którego szuka. Postaraj sobie przypomnieć ile razy rezygnowałeś z zakupu produktu nie będąc pewnym, czy na pewno spełni Twoje oczekiwania. Ten problem rozwiązują zdjęcia obrotowe 360.
- Prezentacji 360° możemy użyć również do pokazania ruchomych elementów produktów. Najłatwiej pokazać to na przykładzie:
Jak możesz łatwo sobie wyobrazić, pokazanie tej funkcjonalności produktu na statycznym zdjęciu jest problematyczne, wymaga opisu lub naniesienia grafiki. - Prezentacja produktów na targach, konferencjach i w prezentacjach biznesowych odbywa się zazwyczaj na telewizorach lub projektorach. Statyczne grafiki i tekst odchodzą do lamusa na rzecz przyciągających uwagę animacji i filmów. Budowany w ten sposób wizerunek firmy nowoczesnej, profesjonalnej i wychodzącej do klienta jest nie do przecenienia.
Jakie są zalety zdjęć 360°?
Wiesz już do czego możesz użyć prezentacji produktowych, ale co daje ich wprowadzenie na stronie?
- Wzrost konwersji. Od 4% do 13% po wprowadzeniu zdjęć obrotowych. Kilka przykładów można znaleźć tutaj lub tu.
- Prezentacje obrotowe są bardziej angażujące niż zdjęcia statyczne. Dzięki temu użytkownik spędza na Twojej stronie więcej czasu. To zaś oznacza, że zwiększa się szansa na konwersję i zapamiętanie marki.
- Google lubi, gdy użytkownicy spędzają dużo czasu na stronie. Klasyfikuje ją wtedy jako bardziej wartościową. Dzięki temu, pozycja Twojej strony w wyszukiwarce wzrośnie.
- Zmniejszona liczba zwrotów. Skoro klient widzi produkt z każdej strony, to może się z nim dobrze zapoznać. Oszczędzasz czas i pieniądze.
- Zaufanie. Skoro nie boisz się pokazać swojego produktu z każdej strony, wzbudzasz w użytkowniku zaufanie. nie masz nic do ukrycia co klient zauważy.
Jak wykonujemy zdjęcia obrotowe?
Skoro już wiesz do czego warto używać prezentacji obrotowych i animacji poklatkowych, przejdźmy do tego jak się je robi.Potrzeba do tego aparatu fotograficznego, statywu, manualnej lub automatycznej platformy obrotowej, oświetlenia i oprogramowania pozwalającego przygotować gotowe pliki HTML5 lub GIF.
- Prezentacje 360° wykonujemy ustawiając obiekt na środku platformy obrotowej i wprawiając go w ruch.
- Platforma obrotowa synchronizuje się z aparatem i komputerem. Wykonuje obrót o zadaną ilość stopni, zatrzymuje się i wyzwala aparat.
- Zdjęcie przenoszone jest na dysk komputera i kartę aparatu (w celu backupu danych)
- Następnie prezentację składamy w odpowiednim oprogramowaniu – korzystamy z 3DRT od YOFLA, które pozwala na hosting prezentacji na dowolnym serwerze FTP.
Wydaje się proste, ale jak jest w praktyce? Jak sfotografować obrotowo telefon gdy wszystko odbija się w ekranie? A co zrobić gdy trzeba fotografować w tej technice samochód poza studio? Albo jacht? Takie zlecenie też realizowaliśmy – opowiemy o tych niuansach w następnym
poście.W międzyczasie możesz obejrzeć nasze dotychczasowe realizacje lub zapoznać się z
cennikiem zdjęć obrotowych