Blog o fotografii produktowej

Fotografia odzieży – przykłady ze sklepów internetowych

Fotografia odzieży do sklepu internetowego - zdjęcie detalu buta

W poprzednim wpisie staraliśmy się przedstawić w skrócie różne typy zdjęć produktowych, dzięki którym możemy zaprezentować ubrania w sieci. Tym razem pokażemy, jak może wyglądać fotografia odzieży na przykładzie kilku znanych oraz mniej popularnych marek z branży fashion. Przeanalizujemy po krótce ich sposoby na przedstawienie produktów. Każdy z nich ma jakieś zalety. Tą różnorodnością możemy się zainspirować, gdy będziemy tworzyć własną wizję sklepu online z odzieżą.

H&M – konsekwentny dobór zdjęć

Widzimy tutaj zdjęcia:

  • na modelkach,
  • na wieszaku,
  • detali.

Sklep H&M przedstawia swoją ofertę w dość spójny sposób. W większości przypadków są to zdjęcia na modelkach, a po najechaniu na nie pojawia się zdjęcie na wieszaku. Gdy klikniemy w wybrany produkt znajdziemy jeszcze film przedstawiający ubranie na modelce oraz zdjęcia detali. Takie wszechstronne przedstawienie produktu znacznie ułatwia nam decyzję o jego zakupie. Zdjęcie na wieszaku pokaże nam kształt produktu, jednak często nie wiemy, jak będzie się on na nas układał. I tutaj idealnie sprawdza się zdjęcie na modelce, choć najlepiej zrobić ich kilka w różnych pozycjach. H&M znalazł jednak na to lepszy sposób nagrywając film, który wystarczająco ukazuje sposób w jaki układa się ubranie w różnych pozycjach, jak i w ruchu. Dodatkowo zamieszczane są też zdjęcia detali. Ich ilość jest zależna od produktu, od tego co jest charakterystyczne i warte pokazania. Pozwala nam to dokładniej przyjrzeć się strukturze materiału oraz drobnym ozdobom takim jak guziki, zapięcia, itp.

Sinsay – chaos kontrolowany

  • zdjęcia na wieszakach (pojedynczo i grupowo),
  • zdjęcia na modelkach (sesje studyjne i plenerowe),
  • fotografia detali.

Dość oryginalnie prezentuje się fotografia odzieży w sklepie Sinsay. W tym przypadku mamy do czynienia z dużo większą różnorodnością, a nawet lekkim „bałaganem”. Na głównej stronie sklep prezentuje zarówno zdjęcia ubrań na wieszakach, jak i na modelkach. Te pierwsze występują w wersji pojedynczo lub w grupie tych samych modeli. Natomiast zdjęcia na modelkach wykonywane są w studio lub w plenerze. W każdym przypadku znajdzie się tez mniejsze lub większe zbliżenie na wybrany fragment ubrania. Takie przedstawienie produktów na stronie może nam się wydawać nieuporządkowane. Jednak możliwe jest, że paradoksalnie, pozorny brak ładu ułatwia klientom znalezienie poszukiwanej rzeczy
lub zwrócenie uwagi na coś oryginalnego. Sama marka kieruje ofertę głównie do młodszego odbiorcy, być może stąd bierze się nieco zwariowany styl tych prezentacji. Zastosowanie wielu typów zdjęć pomaga także samemu sprzedawcy ocenić, który z nich najlepiej przyciąga uwagę klienta oraz wpływa na wzrost sprzedaży.

Carry – tylko jeden typ zdjęcia ubrań

W tym przypadku widzimy:

  • zdjęcia na modelkach.

Carry jest przykładem sklepu, gdzie prezentowana fotografia odzieży jest ograniczona do jednego typu zdjęcia. Na stronie głównej widoczne są zdjęcia na modelkach; zazwyczaj jest to ujęcie obejmujące cały produkt, a po najechaniu na nie myszką widzimy lekkie zbliżenie. Po kliknięciu na dany produkt ukaże nam się więcej zdjęć na modelce w różnych pozycjach lub zbliżeniach. Czasami zamieszczane są także zdjęcia detali, jednak w niezbyt dużym przybliżeniu. Takie przedstawienie ubrania nie jest może zbyt rozbudowane, jednak wielu klientom wystarczy to, że zobaczą sposób ułożenia w różnych pozycjach.

Nalu Bodywear – fotografia odzieży buduje wizerunek marki

  • zdjęcia na modelkach (sesje w pomieszczeniach lub w plenerze),
  • zdjęcia na płasko lub na manekinie.

Sklep Nalu Bodywear prezentuje swoje ubrania na zdjęciach wykonanych podczas sesji zdjęciowych na modelkach: w plenerze lub w pomieszczeniu. Widzimy ujęcia całej sylwetki lub przybliżenia na drobne detale. Każda sesja jest wykonywana w konkretnym stylu pasującym do danej kolekcji. Zdjęcia te mają przedstawić konkretny klimat, dlatego czasem umieszczane są nawet zdjęcia w sepii. Z tego powodu do kilku zdjęć z sesji umieszczane jest również zdjęcie typu „duch” na manekinie lub zdjęcie
na płasko. Pozwala to dokładnie oddać kolor ubrania, który nie zawsze jest wiernie oddany na zdjęciach z sesji.

Ali Express – fotografia odzieży to różnorodność

W przypadku tego sklepu spotkamy się prawdopodobnie z każdym rodzajem zdjęcia produktowego. Fotografia odzieży występuje tu bowiem we wszystkich opisanych wcześniej wariantach. Ponadto, jednym z ciekawych przykładów prezentacji ubrań, które możemy tam znaleźć są zdjęcia typu flat lay. Kompozycję możemy zaaranżować od razu podczas robienia zdjęcia, lub też dołożyć później niektóre elementy graficznie. Na przykładzie przedstawionym na filmie widzimy, że możemy przy każdym produkcie zmienić całą kompozycję lub też graficznie zmieniać jedynie jeden element ubrania (w tym przypadku grafikę na koszulce). Takie zdjęcie przyciąga uwagę klienta, tworzy pewną historię wokół produktu. Gdy już się nim zainteresujemy, możemy skupić się jedynie na wyborze konkretnej grafiki (więcej o tego typu zdjęciach – tutaj). Na filmie zobaczymy także przykłady zdjęć na wieszakach, gdzie prezentowany jest jeden produkt oraz wszystkie kolory na jednym zdjęciu, co pozwala nam porównać je ze sobą.

Ubrania podobnie jak większość produktów możemy również przedstawić na zdjęciu obrotowym. Na filmie widzimy, że mamy do wyboru trzy opcje: bez widocznego manekina, na manekinie oraz na modelce. Tego typu zdjęcia są dość rzadkie, ze względu na ich pracochłonność oraz wysoką cenę. Rekompensuje nam to jednak efekt, ponieważ zdjęcia te świetnie prezentują ubrania; mamy możliwość zobaczenia ich z każdej strony, a także zbliżenia na dowolnym fragmencie.

Jak widzimy, sposobów na przedstawienie ubrań jest wiele. Zatem nie ograniczajmy się jedynie do pojedynczego zdjęcia! Taka oszczędność środków nierzadko wywołuje wrażenie, że produkt ma jakieś wady, których sprzedający nie chce pokazać. Klienci zawsze darzą większym zaufaniem sprzedawców, którzy pokazują ubranie z każdej strony, także ze zbliżeniami na detale. Wtedy dopiero mogą mieć pewność, że wiedzą co kupują. Warto zatem skorzystać z usług fotografa produktowego, ponieważ inwestycja w dobre, profesjonalne zdjęcia zwróci się na pewno w krótkim czasie.

Podziel się:

Facebook
Twitter
LinkedIn

Blog o fotografii produktowej

Nasza praca to nie tylko zdjęcia, ale także pasja, którą pragniemy dzielić się na wiele sposobów. Jednym z nich jest nasz blog, w którym przedstawiamy wszystkie ciekawostki i tajniki dotyczące pracy w studio fotograficznym. Szukasz porad od profesjonalistów z branży? Zapraszamy do lektury!

Social Media

Najpopularniejsze

Zobacz również

Powiązane posty