Case Study dla firmy Best4cats

Klient
Best4Cats
Branża
Sklep internetowy
Zakres usług
sesja packshotowa, wizualizacje, obróbka zdjęć
best4cats

Best4Cats – firma, która swoją wielką miłość do zwierząt połączyła z pomysłem na ponadczasowy design funkcjonalnych i nowoczesnych artykułów dla kotów. Drapaki oraz legowiska są stworzone w 100% z ekologicznego kartonu, z wykorzystaniem najlepszej jakości surowców, z jednoczesną dbałością o przyjazne dla środowiska procesy produkcyjne.

Współpraca z Best4Cats zaowocowała jednym z bardziej różnorodnych, wymagających i ciekawych projektów w naszym portfolio. Poniżej przedstawiamy, jak przebiegała realizacja całego zlecenia.

Zapraszamy do lektury!

Cel

Fotografie produktów: sesja packshotowa drapaków oraz legowisk, dla nowej galerii produktów na stronie www marki.

Grafika reklamowa: projekt fotograficznej naklejki na samochód do celów promocyjnych marki.

Główne kategorie produktowe to: artykuły dla kotów – kartonowe lub wełniane drapaki, kryjówki, kanapy i legowiska z elementami naturalnego drewna.

Stare zdjęcia marki, które klient chciał zastąpić:

Brief

W przypadku tej współpracy nie przygotowano konkretnego briefa, który stanowiłby punkt wyjścia dla realizacji projektu. Klient chciał najpierw zobaczyć kilka naszych propozycji zdjęciowych, by móc podjąć decyzję o dalszym kierunku działań.

Na początku sfotografowano legowiska. Wybraliśmy 5 modeli różniących się wielkością oraz kształtem. Następnie wykonaliśmy po kilka propozycji zdjęciowych różnych ułożeń i perspektywy produktu.

Zdjęcia, które mieliśmy wykonać, docelowo miały być zamieszczone na stronie internetowej klienta. Dlatego też ważne było, aby wszystkie były zrobione w oparciu o takie same założenia – aby uniknąć wrażenia “przeskakiwania” produktów i kompozycyjnego chaosu, gdy będa już zestawione tuż obok siebie na stronie.

W takich przypadkach fotografie produktu muszą być spójne i jednolite pod względem stylistyki zdjęć, perspektywy i ułożenia.

Nasze propozycje i założenia realizacji projektu:

  • przedstawienie legowisk z różnych perspektyw, by klient mógł obejrzeć produkt z każdej strony
  • fotografie kadrowane delikatnie z góry
  • zdjęcia od frontu, skosu oraz tyłu
  • wzmocnienie kontrastu i dobre oddanie koloru naturalnego kartonu
  • detale, w których zwracamy uwagę na estetykę i solidność wykonania, fakturę i wykończenie produktu

Poniżej kilka pierwszych surowych sampli, które po selekcji wybrał klient:

Klient otrzymał surowe zdjęcia, które zaakceptował i wybrał najbardziej odpowiadające mu kadry. Omówiliśmy jeszcze szczegóły, na które trzeba jeszcze zwrócić uwagę przy obróbce, jak na przykład: nierówności w fakturze kartonu czy drobne pyłki i zanieczyszczenia, które powstały w wyniku transportu produktów.

Klient chciał zobaczyć, jak będą wyglądać gotowe zdjęcia, już po obróbce i retuszu. Nie zostało nam więc nic innego, jak przesłać pliki do naszego grafika.

Gotowy, obrobiony produkt wyglądał następująco:

Klient zaakceptował formę ułożeń, perspektywę i stylistykę fotografowania produktu, który posłużył nam jako wzornik do wykonania następnych zdjęć.
Zabraliśmy się więc za przygotowanie kolejnych fotografii, zarówno legowisk jak i drapaków.

Po konsultacji z klientem ustaliliśmy, że wykonanie zdjęć dla drapaków w takiej samej stylistyce i ułożeniu co legowiska, będzie dobrym pomysłem, ponieważ pozwoli to zachować estetyczną spójność na stronie www.

Poniżej kilka przykładowych zdjęć drapaków:

Jak można zauważyć, kąty fotografowania pozostały te same. Zmieniły się tylko prezentowane detale, ponieważ w przypadku różnych produktów, warto było zwrócić uwagę na ich indywidualne szczegóły.

Po wykonaniu całej sesji drapaków i legowisk, klient z zadowoleniem zaakceptował pliki – zdjęcia spełniły jego oczekiwania!

Kilka tygodni po zakończeniu zlecenia, ten sam klient zgłosił się do nas ponownie – miał wątpliwości co do jednego ułożenia produktu. Zastanawiał się, czy nie będzie on wyglądał lepiej w innym ustawieniu – pod kątem 30 stopni. Chęć tej zmiany wywołała faktura kartonu. Według klienta wyglądała i odbijała światło inaczej pod każdym kątem, dlatego był ciekawy efektu, który można by uzyskać po ustawieniu produktów w odmienny sposób. Po wstępnej konsultacji, uznaliśmy, że jak najbardziej możemy podjąć ponowną próbę sfotografowania kilku drapaków w oparciu o nowe założenia..

Grafika Reklamowa

Dla Best4Cats mieliśmy również wykonać grafikę reklamową, która miała zostać użyta na naklejce samochodowej w celach promocji marki. Tutaj dostaliśmy już wyraźne wytyczne nawiązujące do tego, czego oczekuje klient i jak taka grafika ma wyglądać.

Głównym obiektem na grafice miał być rasowy, reprezentatywny kot, który miał leżeć zrelaksowany na legowisku marki Best4Cats. Ustaliliśmy z klientem, że jako zdjęcie legowiska użyjemy już przygotowanego przez nas wcześniej packshotu jednego z nich oraz znajdziemy odpowiednio ułożonego kota w banku zdjęć.

W planach wykonania grafiki była również opcjonalna sesja zdjęciowa z legowiskiem marki oraz żywym kocim modelem. Klient jednak zrezygnował z tego pomysłu ze względu na koszty oraz trudności organizacyjne.

Wstępny szkic projektu

Klient poprosił nas byśmy przygotowali kilka “kocich” propozycji i nanieśli je szkicowo na sfotografowanie wcześniej legowisko.
Celem stworzenia tych roboczych projektów było umożliwienie klientowi sprawdzenia, jak wybrany przez nas zwierzak będzie wyglądał i komponował z legowiskiem ich marki.

Kilka przykładowych szkiców poniżej:

Finalnie klient zdecydował się na ostatnią propozycję. Mogliśmy więc wykupić zdjęcie z banku zdjęć oraz zająć się precyzyjnym fotomontażem, obróbką graficzną i połączeniem legowiska oraz kota w spójną, naturalnie wyglądającą całość.

Główne uwagi, jakie dostaliśmy od klienta to:

  • wzmocnienie koloru i kontrastu legowiska
  • poprawienie i wyrównanie struktury kociego futra
  • przyciemnienie i wzmocnienie kontrastu sierści, sprawienie by wyglądała na bardziej brązową i błyszczącą
  • zmiana koloru oczu kota na intensywny szafirowy

Nasz końcowy projekt prezentował się następująco:

Zbliżenie:

Oraz wizualizacja:

Na tym etapie klient nie zgłaszał już żadnych poprawek, w efekcie uzyskaliśmy jego pełną akceptację, co oznaczało zakończone sukcesem zlecenie!

Zobacz inne Case Study