Zdjęcia jeździeckiej odzieży konkursowej INTER API – case study

Klient
Interapi
Branża
Odzież jeździecka
Zakres usług
Zdjęcia packshotowe
interapi-6551

Sesje zdjęciowe odzieży są już naszą specjalnością (zachęcamy do zapoznania się chociażby z case study odzieży motocyklowej). Dzięki latom doświadczenia nasi fotografowie radzą sobie z najróżniejszymi elementami garderoby. Poniżej pragniemy podzielić się z Wami efektami współpracy z hurtownią sprzętu jeździeckiego INTER API. Robiąc zdjęcia jeździeckiej odzieży konkursowej zmierzyliśmy się z kilkoma interesującymi wyzwaniami.

Cel – doskonałe zdjęcia jeździeckiej odzieży

Założeniem sesji było wykonanie zdjęć packshotowych – konkursowych produktów jeździeckich na stronę internetową oraz do katalogu. Ta niecodzienna odzież podlega ocenie w trakcie konkursów, zatem dla potencjalnego klienta końcowego bardzo ważne jest, by wyglądała idealnie. Od zleceniodawcy otrzymaliśmy sprecyzowany brief w pliku tekstowym. Wiedzieliśmy, do jakich efektów dążyć i uniknęliśmy późniejszych nieporozumień – co znacząco wpłynęło na tempo pracy przy sesji; na korzyść obu stron.

            W przypadku tego zlecenia klient prosił o:

  • zwrócenie szczególnej uwagi na symetrię produktów,
  • konkretne ułożenie, kształt i proporcje ubrań – zgodne z przesłanymi wcześniej zdjęciami,
  • idealnie wygładzoną powierzchnię odzieży,
  • dbałość o detale – ze szczególnym uwzględnieniem kryształków, zdobień, zapiętych suwaków i guzików.

Przygotowania do sesji – odzież i dodatki dla jeźdźca

Z powodu nietypowych ułożeń niektórych produktów, musieliśmy podejść do tego zlecenia w dość nieszablonowy sposób. W przypadku odzieży sprawa była w miarę prosta – nałożenie wyprasowanej odzieży na manekina, odpowiednie upięcie i wykonanie kilku zdjęć dla każdego produktu.

Nieco trudniejszym zadaniem okazało się sfotografowanie rękawic jeździeckich. Wykonanie ich na sztucznych dłoniach nie dało odpowienigo rezultatu. Rękawiczki były pomarszczone i nie dawały się do końca naciąnąć na dłoń. Zdecydowaliśmy się więc na pracę z modelem. To bardzo ułatwiło nasze działania – mogliśmy na bieżąco korygować kształt produktu poprzez odpowiednie ułożenie dłoni i palców.

Do sfotografowania breginsów (czyli legginsów do jazdy konnej), klient zapewnił nam osobnego manekina z ugięciem w kolanie. Resztę produktów zrealizowaliśmy na naszym manekinie studyjnym.

Przygotowania do sesji – akcesoria dla konia

Wyzwanie zaczęło się tak naprawdę przy nausznikach dla konia. Ze względu na oryginalny kształt, trzeba było przygotować osobną podstawę na nauszniki. Użyliśmy do tego głowy manekina przerobionej na kształt końskiej!

Wykonanie – zdjęcia jeździeckiej odzieży konkursowej

Zdjęcia próbne oraz sample

Zanim przystąpiliśmy do sesji właściwej, wykonaliśmy zdjęcia próbne dla każdej kategorii odzieży. W trakcie realizacji zdjęć każdy etap poprzedzaliśmy wysyłką sampli do klienta. W ten sposób uniknęliśmy problemów z akceptacją zdjęć i oszczędziliśmy sporo jego czasu. Już na wczesnym etapie wychwycone zostały wszelkie niepożądane efekty i wyjaśnione wątpliwości. Na przykład: przy niektórych produktach klient zauważył, że biała siatka ubrania jest niewidoczna na białym tle. To spostrzeżenie pozwoliło uniknąć podobnych sytuacji przy docelowych produktach, które również zawierały elementy wykonane z tego typu materiału. Podkładając pod siatkę kawałek szarego kartonu uzyskaliśmy lepszy kontrast, a tym samym dokładnie taki efekt, o jaki chodziło klientowi.

Zastosowane triki – zdjęcia jeździeckiej odzieży konkursowej

Klient wymagał wygładzonej powierzchni odzieży. W przypadku poszczególnych ubrań musieliśmy zrobić kilka ujęć, aby później skleić z nich jedno – idealnie gładkie zdjęcie produktowe. Wiele ubrań zawierało konkretne wzory, które gubiły się w zagnieceniach produktu. Musieliśmy zatem sfotografować je tak, aby wzór pozostał w całości widoczny. Najlepiej widać ten problem na przykładzie breginsów – w miejscu zagiętego kolana manekina na ubraniu powstawały fałdy. Zniwelowaliśmy je poprzez naciągnięcie materiału. Później, już na etapie postprodukcji, grafik korzystając z kilku zdjęć, był w stanie całkowicie wygładzić materiał ze wzorem.

Budowanie własnego modelu

Przy wykonywaniu zdjęć nauszników dla konia posłużyliśmy się wcześniej wspomnianą głową manekina – obłożylismy ją papierem i folią aż do uzyskania pożądanego przez nas kształtu, który następnie przykryliśmy białym materiałem. Po takim przygotowaniu manekina nałożyliśmy na niego usztywnione papierem nauszniki i nadaliśmy im ułożenie wymagane przez klienta. Aby utrzymać w pionie części na uszy, wspomogliśmy się żyłkami zawieszonymi na stelażu nad produktem. Grafik bez problemu usunął je w późniejszej obróbce. Dodatkowo, aby ułatwić mu wycinanie produktu z tła, wykonaliśmy jedno prześwietlone zdjęcie, aby zniwelować kłopotliwy cień w siatce nauszników.

Nauszniki dla konia - przykład zdjęcia jeździeckiej odzieży konkursowej.
Model głowy końskiej.

Praca z wariantami – zdjęcia jeździeckiej odzieży konkursowej

W przypadku większych sesji często zdarza się, że produkty różnią się jedynie kolorem materiału, z którego są wykonane. Z podobną sytuacją mieliśmy do czynienia i przy tym zleceniu. Tu zapewniliśmy klientowi opcję ekonomiczną i graficznie zmieniliśmy kolor produktu. Jest to możliwe, jeśli design, krój i ułożenie nie ulegają zmianie. W tym celu klient musi nam zapewnić, poza danym modelem produktu, dodatkowe próbki materiału w odpowiednich kolorach. Wówczas wykonujemy jedynie poglądowe zdjęcia dla grafika, który następnie na etapie obróbki dopasowuje kolory do innych wariacji kolorystycznych produktu. W ten sposób my oszczędzamy czas, a klient pieniądze.

Akceptacja i wybór zdjęć

Klient od początku nakreślił nam jasno i konkretnie, czego oczekuje, zatem prace nad zleceniem przebiegły bardzo sprawnie. Dzięki tak dobrej komunikacji mogliśmy skupić się na rozwiązywaniu problemów napotykanych w trakcie wykonywania zdjęć. Finalnie kontrahent zaakceptował obrobione zdjęcia, a nam pozostało cieszyć się z udanego zlecenia i perspektywą przyszłych wyzwań.

Poniżej kilka końcowych zdjęć z sesji:

Zobacz inne Case Study