Blog o fotografii produktowej

Jak zrobić zdjęcia produktowe i nie zbankrutować

Jak zrobić zdjęcia produktowe samodzielnie i nie zbankrutować.

Fotografia własnym sumptem, czyli jak zrobić zdjęcia produktowe

Zwykle gdy rozkręcamy mały biznes, stajemy przed dylematem, jak pozyskać zdjęcia swojego produktu. Gdy mały jest i nasz budżet i liczba przedmiotów, możemy spróbować swoich sił w samodzielnym ich sfotografowaniu. Są oczywiście materie, z którymi amator sobie raczej nie poradzi: duże gabaryty, nieregularne formy, odblaski i przezroczystości… Lecz dziś nie o tym! W kolejnej części wpisu skoncentrujemy się na prostych przedmiotach i ich turbo ekonomicznym fotografowaniu. Napiszemy o tym, jak zrobić zdjęcia produktowe oszczędnie, czyli po prostu o tym, czego nie kupować.

Jak zrobić zdjęcia produktowe – to tylko drogim aparatem?

Czy inwestować w nowoczesny aparat i obiektyw? To ma sens – o ile chcemy naprawdę poświęcić się fotografowaniu. Jeśli mamy czas i chęć, by zgłębiać możliwości zaawansowanego sprzętu, wybierzmy sobie taki. Zarówno, gdy chcemy nauczyć się, jak zrobić zdjęcia produktowe, jak i użytkując w międzyczasie aparat na prywatny użytek. Jednak na nic się zdadzą najbardziej wymyślne funkcje urządzenia, jeśli nie będziemy z nich korzystać. I tak – smartfonem też można zrobić całkiem przyzwoite zdjęcia produktowe. Jasne, nie będzie to materiał jak z profesjonalnego studia (bo na przykład nie nada się on do druku), ale na taki oszczędny start, to czemu nie?

Profesjonalne oprogramowanie kontra fotograf amator

Argumentem za zakupem licencjonowanego programu do obróbki zdjęć jest, jak wyżej, nasz czas i chęci. Jeśli nie możemy poświecić wielu godzin szkolenie z Photoshopa czy innego płatnego programu, będzie on jedynie smutną, nieklikalną ikonką na pulpicie komputera. W dodatku kosztowną. Surowe zdjęcia warto zawsze nieco „odpicować” w postprodukcji. Jednak możliwe, że na początku wystarczą nam do tego jakieś darmowe narzędzia. Popularne rozwiązania to chociażby GIMP czy Pixlr albo bezpłatne (a więc okrojone) wersje profesjonalnych programów, na przykład Photoscape X Pro. Nie zapominajmy też przetestować opcji edycji grafik dostępnych w naszym telefonie.

Jak zrobić zdjęcia produktowe bez studyjnego tła?

Przy profesjonalnej fotografii produktowej porządne tło jest niezastąpione. Ma znaczący wpływ na ekspozycję przedmiotu i w ogóle na końcowy efekt. Zatem jak zrobić zdjęcia produktowe bez jego zakupu? Amatorowi do zastąpienia popularnego białego tła wystarczy rulon papieru. Zwłaszcza gdy fotografujemy drobne przedmioty. W przypadku małych gabarytów możemy pokusić się o nabycie namiotu bezcieniowego. Ale to kolejna inwestycja, która niekoniecznie nas zadowoli. Zwłaszcza, że jak łatwo się domyśleć, im lepszy namiot – tym wyższa jego cena. A jeśli chcemy zaszaleć i poeksperymentować, warto potestować inne kolory tła (a dlaczego warto pisaliśmy tu). Do tego celu można wykorzystać dużą płachtę materiału albo rolkę tapety ściennej.

Z kolei o tym, w co faktycznie warto zainwestować, opowiemy w kolejnym wpisie.

Podziel się:

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Blog o fotografii produktowej

Nasza praca to nie tylko zdjęcia, ale także pasja, którą pragniemy dzielić się na wiele sposobów. Jednym z nich jest nasz blog, w którym przedstawiamy wszystkie ciekawostki i tajniki dotyczące pracy w studio fotograficznym. Szukasz porad od profesjonalistów z branży? Zapraszamy do lektury!

Social Media

Najpopularniejsze

Zobacz również

Powiązane posty

Czarne tło na zdjęciu produktowym

Czarne tło na zdjęciach produktowych

Czarno na białym? Nie zawsze We wcześniejszych wpisach zajmowaliśmy się fenomenem tła białego, jak i zastosowania jego niestandardowych wariantów. Czy wyczerpaliśmy już tematykę teł? A

Moodboard, czyli tablica inspiracji.

Moodboard a sesja produktowa

Czym jest moodboard? Moodboard to sklejka dwóch angielskich słów: mood – nastrój oraz board – tablica. Tłumaczymy go dosłownie jako tablicę nastroju albo tablicę inspiracji.