Blog o fotografii produktowej

Packshot – co to właściwie jest?

packshot - co to jest

W przestrzeni marketingu internetowego niezwykle ważny jest czytelny przekaz wizualny. Chociaż tekst wciąż funkcjonuje jako podstawowy sposób przekazywania informacji na temat specyfikacji, to sam produkt musi być wyraźnie widoczny. Konsumenci po prostu chcą widzieć swój potencjalny zakup. Robienie zakupów w cyberprzestrzeni ma szereg zalet, jednak trudno zrekompensować brak możliwości dotknięcia produktu oraz ocenienia, czy faktycznie okaże się on przydatny. 

Istnieje kilka interesujących strategii prezentacji asortymentu. Jedną z najchętniej wybieranych przez reklamodawców oraz właścicieli sklepów internetowych są packshoty – co to takiego? Packshoty to wykorzystywane w reklamie zdjęcia produktów mające na celu przedstawić obiekt w naturalny sposób. Ta formuła fotografii produktowej jest szczególnie popularna w przemyśle odzieżowym, kosmetycznym i elektronicznym. Z pewnością każdy konsument wielokrotnie natknął się na ten typ zdjęć.

Mowa tutaj o statycznych grafikach przedstawiających produkt na białym tle. Bez żadnych dodatków czy artystycznych ujęć. Minimalistyczna kompozycja i prosty kadr mają na celu skupienie uwagi użytkownika na samym produkcie. Takie zdjęcia najczęściej wykonuje się z kilku perspektyw – aby uchwycić front, tył oraz boczne strony produktu. Prosta i szybka odpowiedź na pytanie, co to jest packshot, brzmi więc: zdjęcia reklamowe produktów na (najczęściej) białym tle.

Obrotowy packshot – co to?

Packshoty pozwalają na prezentację produktów w atrakcyjny sposób. Zdradzają także profesjonalizm sklepu internetowego – ich schludny, estetyczny wygląd momentalnie przywodzi na myśl fachowe sesje zdjęciowe. Tego typu fotografie najczęściej służą do promocji produktów, natomiast nie zawsze wykorzystywane są wyłącznie w sferze internetowej. Można je spotkać również w katalogach oraz ulotkach reklamowych, gdzie prezentują się nie mniej estetycznie niż na ekranie monitora lub smartfona.

Warto zwrócić uwagę, iż statyczne fotografie przedstawiające produkt z jednej strony nie są jedyną możliwością. Coraz popularniejszym trendem podbijającym sklepy internetowe jest taka opcja jak obrotowy packshot – co to jest? Chodzi tutaj o tzw. zdjęcia w 360 stopniach, a więc sprytnie połączenie zdjęć produktu z różnych perspektyw, które wyświetlane jeden po drugim stwarzają iluzję ruchu dookoła własnej osi. Klienci cenią sobie tego rodzaju prezentację, ponieważ tym sposobem zdobywają możliwość zapoznania się z wszystkimi stronami przedmiotu. Statyczne grafiki najczęściej przedstawiają obiekt jedynie z czterech stron, a w wypadku obrotowych wariantów mamy do czynienia z pełną swobodą odbioru wizualnego.

Oczywiście nie oznacza to, że statyczne fotografie nie są już atrakcyjne. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby stawiać na oba sposoby prezentacji. Wiele zależy tutaj od indywidualnych preferencji konsumentów. Jedni wolą statyczne grafiki, inni z kolei chcą przyjrzeć się produktom z większą uwagą.

Profesjonalne packshoty – jak je zrobić?

Aby stworzyć dobry packshot, fotograf musi mieć odpowiednią wiedzę i umiejętności z zakresu fotografii produktowej. Konieczna jest zdolność uchwycenia nie tylko samego produktu, ale również jego koloru, tekstury i detali. Operator powinien zwrócić uwagę także na światło oraz kompozycję, aby uzyskać jak najlepszy efekt. Ze zdjęć typu packshot muszą płynąć informacje pozwalające użytkownikowi ocenić jakość oglądanego przedmiotu oraz jego przydatność – czy ten model sprawdzi się w codziennym użytkowaniu?

Packshoty są również ważne dla konsumentów także pod kątem wariantów dostępnych produktów. Niezależnie od tego, czy mowa tutaj o rozmiarach, kolorach czy wzorach. Dobrym przykładem są etui do telefonów. Możemy nabyć je w najróżniejszych wersjach, jednak każdą z nich chcemy zobaczyć. Tekstowa informacja na temat koloru nie jest rzetelna, ponieważ najróżniejsze głębie i odcienie nie są już wyszczególnione w opisie produktu. Fotografia ukazuje takie etui w neutralnym środowisku, gdzie doskonale widać barwę lub wzór.

Wpływ packshotów na decyzje zakupowe

Podstawowym celem fotografii produktowej jest zachęcenie konsumenta do zakupów. Przedmiot należy zatem zaprezentować w sposób atrakcyjny i skupiający uwagę na jego zalety. Skoro wyjaśniliśmy już kwestię, co to jest packshot, to warto zastanowić się, jak wpływają one na decyzje zakupowe nabywców.

Klienci często podejmują decyzje zakupowe na podstawie tego, co widzą na zdjęciu. Najczęściej zajmuje im 7 sekund. Zjawisko to nazywa się attention span  i dotyczy maksymalnego czasu skupienia na jednej aktywności. Dlatego ważne jest, aby packshot był jak najlepiej przygotowany i prezentował produkt w jak najlepszym świetle. Profesjonalna fotografia to jednak nie tylko informacja o produkcie, ale i o samym sklepie. Wysoka jakość zdjęcia wpływa pozytywnie na odbiór samego sklepu i listingu produktów w marketplace’ach – stają się one rzetelne i wiarygodne. Skoro dba o prezentację swojego asortymentu, to z pewnością dba także o jego jakość, a to z kolei przekłada się na satysfakcję klientów.

Firma fp360.pl wykonuje zdjęcia produktowe we własnym studio – klienci nie muszą dysponować profesjonalną przestrzenią do realizacji tego typu zleceń. W ramach współpracy z fp360.pl można zdecydować się na fotografie aranżowane, kompozycyjne czy właśnie packshoty – produktowe zdjęcia na białym tle. Wszystko zależy od indywidualnych preferencji klienta. Fotografowie z fp360.pl wykonują swoją pracę z prawdziwą pasją oraz zaangażowaniem, co przekłada się na satysfakcję zleceniodawców.

Warto więc zainwestować w fachowe zdjęcia produktowe typu packshot, aby nie tylko zachęcić użytkowników do kliknięcia przycisku „kup teraz”, ale i pokazać się z jak najlepszej strony jako profesjonalne, rzetelne i wiarygodne przedsiębiorstwo.

Podziel się:

Facebook
Twitter
LinkedIn

Blog o fotografii produktowej

Nasza praca to nie tylko zdjęcia, ale także pasja, którą pragniemy dzielić się na wiele sposobów. Jednym z nich jest nasz blog, w którym przedstawiamy wszystkie ciekawostki i tajniki dotyczące pracy w studio fotograficznym. Szukasz porad od profesjonalistów z branży? Zapraszamy do lektury!

Social Media

Najpopularniejsze

Zobacz również

Powiązane posty

Jakie są formy marketingu w Internecie

Jakie są formy marketingu w Internecie?

Według informacji wskazanych w badaniu Minds&Roses i Allegro z 2024 roku, dla większości konsumentów w Internecie początkiem ścieżki zakupowej klientów jest chęć zdobycia wiedzy o