Blog o fotografii produktowej

Fotografia katalogowa – packshoty doskonałe

Fotografia katalogowa - idealne packshoty.

Czym jest fotografia katalogowa?

W potocznym rozumieniu, gdy mówimy, że coś jest „jak z katalogu” lub „do katalogu się nadaje”, mamy na myśli, że jest piękne, wycyzelowane, wręcz wymuskane. I zasadniczo fotografia katalogowa właśnie tym się charakteryzuje: dokładnością, dopracowaniem, stylowością. Katalogi zaznajamiają z ofertę handlową producenta lub sprzedawcy. Mogą reprezentować produkty z dowolnych branż, takich jak: odzież, obuwie, biżuteria, meble, materiały tekstylne i budowlane, części maszynowe i wiele, wiele innych. Są wykorzystywane zwykle w celach reklamowych lub szkoleniowych. Nie dziwi fakt, że zamieszczamy w nich packshoty najwyższej klasy i – co istotne – zrealizowane w konsekwentny, przemyślany sposób.

A zatem – rozwijamy czerwony dywan dla gwiazdy niniejszego wpisu – fotografii katalogowej i poniżej prezentujemy jej najważniejsze cechy.

Fotografia katalogowa – główne cechy

W katalogach zazwyczaj prezentujemy więcej niż jeden produkt. Dlatego gdy myślimy o fotografii katalogowej, musimy traktować materiał zdjęciowy jako pewną całość. To właśnie w jej obrębie wszystkie przedmioty mają prezentować się spójnie i przemyślanie. W związku z tym packshot każdego obiektu wykonujemy zgodnie z góry założonym planem, swoistym wzorcem. Realizacja zdjęć opiera przy zachowywaniu tych samych parametrów dla wszystkich przedmiotów: ich pozycji, kąta robienia zdjęć, oświetlenia. Zasady te stosujemy konsekwentnie, zarówno przy fotografowaniu całego produktu, jak i jego części (detali). Trzymamy się tych reguł także przy fotosesjach produktowych z modelami lub manekinami.

Dzięki ustawieniu każdego przedmiotu w ten sam sposób, wszystkie zdjęcia w katalogu ukazane są z tej samej perspektywy i w tej samej stylistyce. Ostatecznie tylko wtedy całość prezentuje się czytelnie, spójnie i harmonijnie. A przecież o to właśnie nam chodzi, gdy inwestujemy w katalog ;)

Wykorzystanie zdjęć katalogowych

Docelowo zdjęcia tego typu umieszczamy w katalogach drukowanych, jak i cyfrowych. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby fotografia katalogowa znalazła swoje wykorzystanie także w innych miejscach. Szczerze – bardzo polecamy to rozwiązanie. Z jednej strony jest ekonomiczne – jedno zlecenie zapewnia materiał zdjęciowy do szerokiego wykorzystania i to na tak długo, jak aktualna jest oferta produktowa, której dotyczy. Z drugiej – to rozwiązanie estetyczne, ponieważ zdjęcia katalogowe po prostu pięknie się prezentują. Najłatwiej dostrzeżemy to na przykładzie sklepów online (o ogromnym znaczeniu dobrze zrobionych packshotów na Allegro pisaliśmy tutaj).

Gdy zestawiamy obok siebie zdjęcia produktów wykonywanych w ten sam sposób, budujemy poczucie uporządkowania i elegancji. To z kolei niewątpliwie wpływa na estetyczne odczucia klienta oraz zwiększenie jego zaufania do sprzedawcy. Wiedzą o tym weterani e-commerce, dlatego często spotykamy się z zastosowaniem fotografii katalogowej w dużych i znanych sklepach internetowych. Przykład zdjęć katalogowych naszego autorstwa można zobaczyć w sklepie Powerbike – kolekcja Rebelhorn.

Potrzebujesz zdjęć do firmowego katalogu? Skontaktuj się z nami i uzyskaj więcej informacji dotyczących cen, terminów i sposobów realizacji.

Podziel się:

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Blog o fotografii produktowej

Nasza praca to nie tylko zdjęcia, ale także pasja, którą pragniemy dzielić się na wiele sposobów. Jednym z nich jest nasz blog, w którym przedstawiamy wszystkie ciekawostki i tajniki dotyczące pracy w studio fotograficznym. Szukasz porad od profesjonalistów z branży? Zapraszamy do lektury!

Social Media

Najpopularniejsze

Zobacz również

Powiązane posty

Fotografia reklamowa - czy jej potrzebujesz?

Fotografia reklamowa – czy jej potrzebujesz?

Fotografia reklamowa, jak sama nazwa wskazuje, ma na celu zareklamowanie przedmiotu (lub usługi). Innymi słowy: wywołanie na niego zapotrzebowania i sprowokowanie decyzji zakupowej. Jednak realizacja