Blog o fotografii produktowej

Fotograf produktowy i spółka

Fotograf produktowy i spółka - kadr z pracy w studio.

Nie tylko fotograf produktowy

Większość z nas jest przekonana, że za zrobieniem komercyjnego zdjęcia przedmiotu stoi fotograf produktowy. No i mamy rację, ale zwykle nad sesją pracuje znacznie więcej osób. Zapraszamy do lektury poniższego wpisu, gdzie przedstawiamy pokrótce who is who w studio produktowym.

Fotograf produktowy

Główny realizator sesji z produktem. Z jednej strony powinien wyróżniać się doskonałym przygotowaniem technicznym z obsługi sprzętu i oprogramowania. Z drugiej – przejawiać artystyczną smykałkę, mówić kolokwialnie – mieć „dobre oko”. W reszcie, jakby to wzniośle nie brzmiało, fotograf produktowy musi też wykazać się wrażliwością i zrozumieniem na potrzeby estetyczne innych osób. To praktyk, który potrafi przewidzieć efekty swojej pracy. To dzięki czemu sesję zrealizujemy płynnie i zgodnie z założeniami klienta.

Asystent planu / w studio

Osoba o nieco mniejszych umiejętnościach fotograficznych, która najczęściej zajmuje się przygotowaniem sprzętu czy samego produktu do właściwej sesji. To cichy bohater w studio – dba o to, by fotograf produktowy mógł skupić się przede wszystkim na robieniu zdjęć. Asystent ustawi, podwiesi, wyczyści co trzeba na planie, a w razie czego, zastąpi chwilowo głównego fotografa. Jednakże są i takie sesje, w których asystent planu to osoba przypisana do typowych prac fizycznych wokół sesji. Nie jest więc związana bezpośrednio z samym fotografowaniem. Albo na odwrót – służy wyłącznie wsparciem technicznym przy sprzęcie.

Producent sesji = fotograf produktowy?

To taki człowiek-orkiestra. Jest organizatorem sesji, jej zarządcą, nierzadko pomysłodawcą i osobą odpowiedzialną za gospodarowanie finansami. W zasadzie musi mieć wiedzę na każdy temat związany z projektem. Dobiera fotografów, modeli, makijażystów, miejsca realizacji, koncepcje. Tworzy plan sesji i jej budżet (a więcej na temat kosztów zdjęć w tym wpisie). Zazwyczaj stanowi ogniowo łączące klienta z wykonawcami. Ale zdarza się, że staje się producentem podwykonawczym i wtedy jest bezpośrednio zaangażowany w cały proces, zazwyczaj właśnie jako fotograf produktowy.

Grafik / retuszer

Zajmuje się opracowaniem zrobionych już zdjęć, tzw. „surówki”. Ingerencja graficzna ma bardzo różnorodny charakter. Minimalne, kosmetyczne poprawki to na przykład usunięcie drobnego pyłku na obrazie albo lekka korekta kolorów. Zbudowanie finalnego zdjęcia produktowego z kilku fotografii, co ma miejsce przy prezentacjach 360⁰ odzieży, to już zdecydowanie wyższa szkoła graficznej jazdy. Co do samego rozróżnienia grafika i retuszera, to ujmując rzecz najprościej – ten pierwszy jest określeniem bardziej pojemnym znaczeniowo i chyba chętniej używanym. Z kolei retuszer to typ grafika specjalizujący się stricte w obróbce fotografii (retuszu).

Podziel się:

Facebook
Twitter
LinkedIn

Blog o fotografii produktowej

Nasza praca to nie tylko zdjęcia, ale także pasja, którą pragniemy dzielić się na wiele sposobów. Jednym z nich jest nasz blog, w którym przedstawiamy wszystkie ciekawostki i tajniki dotyczące pracy w studio fotograficznym. Szukasz porad od profesjonalistów z branży? Zapraszamy do lektury!

Social Media

Najpopularniejsze

Zobacz również

Powiązane posty

Szparowanie zdjęć

Szparowanie zdjęć – technika dla ecommerce

Czy zwróciłeś uwagę, że niektóre produkty prezentowane w Internecie zdają się unosić w powietrzu? Może to być fotografia biżuterii, obuwia czy nowoczesnych gadżetów technologicznych, która