Blog o fotografii produktowej

Kreatywna fotografia produktowa

Kreatywna fotografia produktowa.

Jak pomysłowo pokazać produkt?

Jakiś czas temu zachęcaliśmy do eksperymentowania z nieszablonowym tłem na packshotach. Tym razem zapraszamy do zabawy z kompozycją na zdjęciach produktowych. Kreatywna fotografia produktowa, czyli efekt takich działań, to szczególny typ fotografii kompozycyjnej lub flatlayów. Jej cechą rozpoznawczą jest przedstawienie produktu w ciekawym anturażu. W porównaniu do standardowego packshota na takiej fotografii znacznie więcej „się dzieje”.

Obrączki z metalu i drewna. Rolą kreatywnych zdjęć produktowych jest tutaj zbudowanie skojarzeń z naturą.
Budowanie skojarzeń z naturą – kreatywne podejście do fotografii obrączek z elementem drewnianym.

Kreatywna fotografia produktowa pełni przede wszystkim funkcję reklamową. Nie zastąpi klasycznych packshotów. Za to robi zawrotną karierę w social mediach. Doskonale prezentuje się przede wszystkim na Instagramie i Pintereście – zwłaszcza, gdy zestawimy więcej takich zdjęć obok siebie.

Kreatywna fotografia reklamowa – przeznaczenie

Nietypowe ujęcia mają na celu zaakcentowanie konkretnych cech produktu, pokazanie jego oryginalnego zastosowania, składu albo pochodzenia. Kreatywna fotografia produktowa może też chcieć zwracać uwagę na produkt u konkretnego typu odbiorcy. Wszystko zależy od obranego konceptu, który określamy jeszcze przed rozpoczęciem zdjęć. W kolejnych paragrafach wymienimy kilka elementów kompozycyjnych, które mogą nadać ujęciom niepowtarzalny charakter i rozpoznawalność. Warto rozważyć ich zastosowanie już na etapie pracy koncepcyjnej nad sesją.

Fotografia reklamowa - zdjęcia pędzli do makijażu.
Zdjęcia produktowe pędzli do makijażu w ciekawej formie.

Twórcze podejście do zdjęć – wskazówki formalne

Zdjęcia studyjne i plenerowe – czyli wybór miejsca, w którym chcemy zrealizować sesję produktową; niektóre przedmioty np. związane ze sportem lub turystyką nabierają pełnokrwistego charakteru w sesjach outdoorowych. Z kolei warunki studyjne dają często fotografom większe poczucie kontroli nad warunkami pracy.
Ujęcia statyczne i dynamiczne – na co postawimy: na przemyślane rozłożenie przedmiotów obok siebie czy jednak na ruch lub igranie z prawami fizyki?
Kąt robienia zdjęć – najbezpieczniej, gdy przy serii zdjęć decydujemy się na ujęcia z jednej lub podobnej perspektywy, choć oczywiście nie jest to żelazna zasada.
Symetria i asymetria – pamiętajmy, że symetryczne ułożenie przedmiotów jest sprawdzonym sposobem komponowania kadru. Złamanie zasad symetrii to rozwiązanie dla odważniejszych i bardziej doświadczonych.
Klasyczne zasady malarskie – zastosowanie tricków optycznych znanych ze sztuk plastycznych np. użycie złotej proporcji, umieszczenie produktu w mocnym punkcie kadru itp. Pozwalają na zbudowanie takich kompozycji, które są przyjemne dla oka, harmonijne, uniwersalne.

Kreatywna fotografia produktowa - przedmiot "w ruchu".
Kompozycja pozwala uchwycić produkt w ruchu.

Kreatywna fotografia reklamowa – wskazówki koncepcyjne

Kolorystyka – zestawienie produktu, towarzyszących mu dodatków i tła w konkretnej palecie barw. To także wybór presetów (filtrów), które dodatkowo budują wizualny klimat na zdjęciu. Ważna zmienna, która rzuca się w oczy odbiorcy w pierwszej kolejności.
Dobór akcesoriów – przygotowujemy do zdjęć takie przedmioty, które pozwalają wydobyć charakter głównego produktu.
Opakowanie – w zależności od tego, czy traktujemy je jako składową produktu, pokazujemy produkt w opakowaniu, obok niego albo bez opakowania.
Złożoność produktu – charakter produktu może skłonić nas do pokazania go w całości albo w stanie zdekompletowanym czy w trakcie użycia.
Liczba produktów – nie musimy ograniczać się do fotografowania pojedynczych obiektów. Interesującym zabiegiem jest sesja z serią produktów tej samej marki lub w zestawieniu z wyrobami innych producentów, które tworzą jakąś użytkową całość.

Kreatywna fotografia produktowa - ważna jest dobór kolorów i akcesoriów.
Dobór kolorów i akcesoriów do sesji potrafi zdefiniować charakter zdjęć kompozycyjnych.

Podziel się:

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Blog o fotografii produktowej

Nasza praca to nie tylko zdjęcia, ale także pasja, którą pragniemy dzielić się na wiele sposobów. Jednym z nich jest nasz blog, w którym przedstawiamy wszystkie ciekawostki i tajniki dotyczące pracy w studio fotograficznym. Szukasz porad od profesjonalistów z branży? Zapraszamy do lektury!

Social Media

Najpopularniejsze

Zobacz również

Powiązane posty

Czarne tło na zdjęciu produktowym

Czarne tło na zdjęciach produktowych

Czarno na białym? Nie zawsze We wcześniejszych wpisach zajmowaliśmy się fenomenem tła białego, jak i zastosowania jego niestandardowych wariantów. Czy wyczerpaliśmy już tematykę teł? A

Moodboard, czyli tablica inspiracji.

Moodboard a sesja produktowa

Czym jest moodboard? Moodboard to sklejka dwóch angielskich słów: mood – nastrój oraz board – tablica. Tłumaczymy go dosłownie jako tablicę nastroju albo tablicę inspiracji.