Blog o fotografii produktowej

Zdjęcie detali. Produkt z bliska

Zdjęcie detali - torebka, zbliżenie na suwak.

Zbliżenie na produkt

Zdjęcie detali, czyli inaczej close-up, to technika robienia zdjęć z małej odległości. Można je wykonać bez profesjonalnego sprzętu, korzystając z trybu makro w aparacie cyfrowym. Tym sposobem całkiem łatwo uzyskać nieszablonowe ujęcie i artystyczny klimat na zdjęciu. Jest to jednak rozwiązanie na krótszą metę. Przy większej liczbie produktów i chęci zestandaryzowania zdjęć, poprzeczka jest ustawiona znacznie wyżej. Tu o zadowalający rezultat amatorowi będzie raczej trudno. Wykonania wszystkich zdjęć przy tych samych ustawieniach sprzętu, najlepiej zlecić profesjonaliście. O ważkiej roli powtarzalności w kadrze poświęciliśmy sporo miejsca we wpisie o fotografii katalogowej.

Zdjęcie detali.
Przykład zdjęcia typu close-up.

Zdjęcie detali – znaczenie dla sprzedawcy

Rolą close-upu jest pokazanie fragmentu produktu z bliska, zwykle jakiejś jego drobnej składowej albo faktury, koloru, wykończenia. Zdjęcie detali nie funkcjonuje jako samodzielne zdjęcie produktowe. Dlaczego? Nie prezentuje produktu wystarczająco, jest wybiórcze. Przy tym doskonale uzupełnienia galerię produktową (o czym pisaliśmy już tutaj). Nie umniejszamy roli close-upów, które pełnią szczególną funkcję w procesie zakupowym. Przedstawiają produkt dokładniej, rzetelniej, ciekawiej. Działają na wyobraźnię, a jednocześnie uwiarygadniają markę i samego sprzedawcę (w tym miejscu odwołujemy się do tego artykułu). Wszystko po to, by przekonać odbiorcę do zakupu.  

Kiedy warto pokazać zdjęcie detali?

Fotografia tego typu świadczy o szczególnej wartości przedmiotu i dbałości producenta – tylko to, co faktycznie estetycznie wykonane obroni się przed ujęciem z bliska. W innym przypadku bezlitośnie obnaży niedoróbki, uszkodzenia, niską jakość materiału. Stosujemy zbliżenia, wtedy gdy dany element jest naprawdę warty pokazania. Zdjęcie detali jest lubiane przez producentów i sprzedawców galanterii, obuwia, elektroniki czy tekstyliów z wyższej półki cenowej. Jednakże bez względu na to, w jakiej branży działamy, a jesteśmy zadowoleni ze swojego produktu, pokuśmy się o fotografowanie ich z bliska.

Zdjęcie z bliska
Produkt fotografowany w zbliżeniu.

Zdjęcie detali – przykład makrofotografii

W ramach krótkiego bonusa – krótkie wprowadzenie w świat fotografii wszelakiego drobiazgu :) Makrofotografia uwiecznia małe obiekty przedstawiane w swojej naturalnej wielkości – w skali 1:1 lub zbliżonej. Przy czym zdjęcie detali w potocznym rozumieniu może oznaczać również zbliżenie na jakiś wycinek przedmiotu, nie zawsze taki tyci element. O krok dalej idzie mikrofotografia (fotografia mikroskopowa), na której zobaczymy to, czego gołym okiem nie widać (np. proste organizmy, komórki i tkanki). Istnieje jeszcze nano fotografia podglądająca „życie” atomów.

Kompozycja na białym tle.
Przykład makrofotografii użytej jako zdjęcie reklamowe.

Podziel się:

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Blog o fotografii produktowej

Nasza praca to nie tylko zdjęcia, ale także pasja, którą pragniemy dzielić się na wiele sposobów. Jednym z nich jest nasz blog, w którym przedstawiamy wszystkie ciekawostki i tajniki dotyczące pracy w studio fotograficznym. Szukasz porad od profesjonalistów z branży? Zapraszamy do lektury!

Social Media

Najpopularniejsze

Zobacz również

Powiązane posty

Jak ciekawie sfotografować produkt.

Jak ciekawie sfotografować produkt?

Gdy chcemy ciekawie sfotografować produkt… Decydując się na zdjęcia produktowe zastanawiamy się, jak ciekawie sfotografować produkt. Tu nie ma złych wyborów. Pierwsza opcja, bezpieczna –

Kolor roku Pantone - jak się go wybiera

Kolor roku Pantone – narodziny gwiazdy

Pewne barwy, jak kolor roku Pantone, przebijają się do mainstreamu tak mocno, że znajdziemy je dosłownie wszędzie. Widzimy je na ścianach apartamentów, sieciówkowych T-shirtach, autorskich

Zdjęcia osób z produktem.

Zdjęcia osoby z produktem

Czy pokazywanie zdjęcia osoby z produktem ma sens? Truizmem byłoby stwierdzenie, że w fotografii produktowej to przedmiot stanowi najważniejszy elementem kadru. Ale niekiedy i obecność

Flatlay - zdjęcie produktowe.

Flatlay – zdjęcie produktowe na Instagram

Uwielbiany w social mediach typ zdjęcia produktowego – to oczywiście flatlay. Spotykamy go szczególnie często na Instagramie oraz na Pintereście. Poniżej przyjrzyjmy się dokładniej specyfice