Profesjonalne zdjęcia produktowe to podstawa sukcesu w e-commerce oraz w tradycyjnej sprzedaży. Sposób prezentacji oferowanych towarów jest równie ważny, co ich jakość, ponieważ skutecznie motywuje lub zniechęca klientów do podjęcia decyzji. Z analizy Global Product wynika, że odpowiednie dane produktowe, które obejmują m.in. treści wizualne, zwiększają współczynnik konwersji o około 72%. Mowa jednak w tej kwestii o profesjonalnych zdjęciach, które uwypuklają najważniejsze zalety danej oferty, a zarazem wpływają korzystnie na wizerunek firmy. Fotografia reklamowa, packshot, zdjęcia 360° i nie tylko – na jaki rodzaj treści wizualnych warto się zdecydować? Poniżej przedstawiamy, jakie są zdjęcia wykonywane przez fp360.pl.
Zdjęcia reklamowe
Profesjonalna fotografia reklamowa ma na celu zaprezentować dany produkt lub usługę w jak najlepszy sposób. W rezultacie, sugestywnie wskazuje na ich najważniejsze cechy lub charakterystyczne elementy, wywołując tym samym pożądane emocje w potencjalnym odbiorcy. Zdjęcia reklamowe muszą być zatem wykonane na specjalnym tle, w warunkach studyjnych czy plenerowych. Charakter oraz funkcje, jakie mają spełniać, sprawiają, że ich wykonanie jest złożonym procesem. Nie ma jednak wątpliwości, że fachowe i kreatywne podejście do zdjęć produktowych skutkuje uzyskaniem wyjątkowych efektów wizualnych. Te z kolei odznaczają się wysokim potencjałem sprzedażowym. Więcej o marketingowej roli fotografii reklamowej piszemy tutaj.
Zdjęcia kompozycyjne
Ten rodzaj okaże się doskonałym rozwiązaniem w sytuacji, gdy dany sklep lub producent pragnie zaprezentować na jednej fotografii kilka produktów m.in. pochodzących z tej samej kolekcji czy różniących się określonym detalem. Przedmioty ustawione są w taki sposób, aby odbiorca zwrócił uwagę na ich unikalne właściwości. Jak sama nazwa wskazuje, zdjęcia kompozycyjne wykonuje się w oparciu o określone reguły m.in. odpowiednie ułożenie, właściwy dobór kolorów, kształtów czy proporcji itp. Uzyskany w ten sposób efekt plastyczny oddaje charakter uwiecznionych przedmiotów oraz oddziałuje pozytywnie na odbiorców.
Zdjęcia typu packshot
Zdjęcia packshot znajdują szerokie zastosowanie w branży reklamowej. Za sprawą odpowiedniego przygotowania przedmiotu, zastosowania minimalistycznego, białego tła oraz precyzyjnego oświetlenia, pozwalają doskonale wyeksponować jego walory wizualne m.in. kształt, barwę czy fakturę. Istnieje również opcja umieszczenia packshotów na kolorowym tle, co nadaje im niepowtarzalnego charakteru oraz skutecznie przyciąga uwagę potencjalnych klientów.
Zdjęcia obrotowe 360°
Według raportu Gemius “E-commerce 2018” to brak możliwości dokładnego obejrzenia produktów jest najczęstszą przyczyną rezygnacji z ofert sklepów online. Z pomocą mogą przyjść profesjonalne fotografie produktowe, a zwłaszcza zdjęcia obrotowe. Ta druga forma prezentacji powstaje dzięki sfotografowaniu przedmiotu, umieszczonego na ruchomej, obrotowej platformie. Im większa liczba fotografii, tym lepsza płynność ruchu. W efekcie, za pomocą zdjęć 360°, internauci mogą zobaczyć dany produkt z każdej strony. Jak dokładnie prezentują się takie wizualizacje? Sprawdź przykładowe zdjęcia wykonywane przez fp360.pl w galerii.
Zdjęcia komplementarne
To rodzaj zdjęć, które wykonujemy zazwyczaj dla klientów niejako przy okazji pozostałych działań. Ukazują różne etapy procesów m.in. projektowania, wytwarzania, sprzedaży czy użytkowania produktów lub usług. W ramach zdjęć komplementarnych tworzone są rozmaite fotoreportaże czy sesje biznesowe. Ze względu na swój dynamiczny charakter stosuje się je do fotografowania procesów produkcji i środków trwałych. Kategoria ta obejmuje również sesje z profesjonalnymi modelami.
Po więcej informacji na temat różnych typów zdjęć produktowych, zapraszamy tutaj.