Profesjonalne zdjęcia produktowe to podstawa sukcesu w e-commerce oraz w tradycyjnej sprzedaży. Sposób prezentacji oferowanych towarów jest równie ważny, co ich jakość, ponieważ skutecznie motywuje lub zniechęca klientów do podjęcia decyzji. Z analizy Global Product wynika, że odpowiednie dane produktowe, które obejmują m.in. treści wizualne, zwiększają współczynnik konwersji o około 72%. Z kolei dane z CXL Instutite mówią, że aż 25% użytkowników klika w miniatury zdjęć, jeśli są dodane do wyszukiwarki. Mowa jednak w tej kwestii o profesjonalnych zdjęciach, które uwypuklają najważniejsze zalety danej oferty, a zarazem wpływają korzystnie na wizerunek firmy. Fotografia reklamowa, packshot, zdjęcia 360° i nie tylko – na jaki rodzaj treści wizualnych warto się zdecydować?
Kolor jak każdy inny?
Gdzie w tym całym kolorowym zamieszaniu miejsce dla pomarańczu? Ano w sprzedaży – internetowej, rzecz jasna. Z pewnością zauważyliście, że najpopularniejszy serwis aukcyjny oraz jedna z najbardziej znanych porównywarek cenowych w naszym kraju stosują właśnie ten kolor na swoich stronach. Do grona „pomarańczowych” marek należy również jeden z głównych operatorów sieci komórkowej (którego nazwa mówi sama za siebie), znana wszystkim przeglądarka internetowa z lisem, a także popularna sieć kin. Nie jest przypadkiem, że te brandy budując swoją graficzną tożsamość postawiły właśnie na ten kolor jako wiodący.
To jest kolor zachęcający do zakupu
W czym tkwi moc oranżu? Jako połączenie ciepłego czerwonego i radosnego żółtego, zachowuje atuty swoich składowych. Przyciąga wzrok, ale nie jest tak agresywny jak czerwień. Dlatego często przyciski pełniące rolę „call to action” na stronie www, takie jak np. „kup teraz”, „szukaj”, „sprawdź”, mają właśnie pomarańczowy kolor.
Barwa ta kojarzy się z witalnością, entuzjazmem, radością, kreatywnością. Podobno wzmaga apetyt, więc tworzy przyjazną atmosferę w restauracjach. Często umieszcza się ją na opakowaniach produktów typu instant oraz takich, które nadają się od razu do zjedzenia. Podczas następnych zakupów sprawdźcie, jak wiele ciasteczek czy słonych przekąsek pakuje się właśnie w pomarańczowe pudełka i paczki. Pełnią one taką samą funkcję, jak przycisk „kup teraz” w sprzedaży online. Jeśli zajmujesz się branżą spożywczą, rozważ wykorzystanie koloru pomarańczowego, np. w projekcie opakowania czy planując zdjęcia produktowe i reklamowe.
Pomarańczowy w sprzedaży – gdzie stosować
Z racji energetycznego charakteru dobrze oranż wygląda tam, gdzie akcentuje się dynamizm, przygodę, działanie, szczególnie na zdjęciach produktowych. To częsty kolor wykorzystywany przez sprzedawców w branży sportowej i w biurach podróży. Witalność i radość sygnalizowana przez kolor sprawia, że doskonale sprawdza się przy prezentacji zabawek dla dzieci i gadżetów dla ludzi młodych – a to dość istotna informacja w sezonie przedświąteczny zakupów ;).
Kolor pomarańczowy a zdjęcia produktowe
Jak zwykle stare porzekadło „co za dużo, to niezdrowo”, sprawdza się i w tym przypadku. Zastosowanie zbyt dużej ilości oranżu kojarzy się z taniością i kiczem, jest natarczywe. Pomarańczowy nie jest barwą neutralną. W efekcie jego nadmiar przytłacza i przynosi odwrotny efekt do zamierzonego. Na zdjęciu produktowym lepiej komponować go z innymi barwami, stosując go do akcentowania „mocnych” punktów.