Przejdź do treści
  • Usługi
  • Nasi Klienci
  • Case Study
  • Cennik
  • Blog
  • O nas
  • Kontakt
Menu
  • Usługi
  • Nasi Klienci
  • Case Study
  • Cennik
  • Blog
  • O nas
  • Kontakt
Darmowe zdjęcia próbne
  • Usługi
  • Nasi Klienci
  • Case Study
  • Cennik
  • Blog
  • O nas
  • Kontakt
Menu
  • Usługi
  • Nasi Klienci
  • Case Study
  • Cennik
  • Blog
  • O nas
  • Kontakt

Blog o fotografii produktowej

Pomarańczowy w e-commerce. Zdjęcia produktowe a mocny kolor

  • Fotografia Produktowa Fotografia Produktowa
  • Bez kategorii

Profesjonalne zdjęcia produktowe to podstawa sukcesu w e-commerce oraz w tradycyjnej sprzedaży. Sposób prezentacji oferowanych towarów jest równie ważny, co ich jakość, ponieważ skutecznie motywuje lub zniechęca klientów do podjęcia decyzji. Z analizy Global Product wynika, że odpowiednie dane produktowe, które obejmują m.in. treści wizualne, zwiększają współczynnik konwersji o około 72%. Z kolei dane z CXL Instutite mówią, że aż 25% użytkowników klika w miniatury zdjęć, jeśli są dodane do wyszukiwarki. Mowa jednak w tej kwestii o profesjonalnych zdjęciach, które uwypuklają najważniejsze zalety danej oferty, a zarazem wpływają korzystnie na wizerunek firmy. Fotografia reklamowa, packshot, zdjęcia 360° i nie tylko – na jaki rodzaj treści wizualnych warto się zdecydować?

Kolor jak każdy inny?

Gdzie w tym całym kolorowym zamieszaniu miejsce dla pomarańczu? Ano w sprzedaży – internetowej, rzecz jasna. Z pewnością zauważyliście, że najpopularniejszy serwis aukcyjny oraz jedna z najbardziej znanych porównywarek cenowych w naszym kraju stosują właśnie ten kolor na swoich stronach. Do grona „pomarańczowych” marek należy również jeden z głównych operatorów sieci komórkowej  (którego nazwa mówi sama za siebie), znana wszystkim przeglądarka internetowa z lisem, a także popularna sieć kin. Nie jest przypadkiem, że te brandy budując swoją graficzną tożsamość postawiły właśnie na ten kolor jako wiodący.

To jest kolor zachęcający do zakupu

W czym tkwi moc oranżu? Jako połączenie ciepłego czerwonego i radosnego żółtego, zachowuje atuty swoich składowych. Przyciąga wzrok, ale nie jest tak agresywny jak czerwień.  Dlatego często przyciski pełniące rolę „call to action” na stronie www, takie jak np. „kup teraz”, „szukaj”, „sprawdź”, mają właśnie pomarańczowy kolor.

Barwa ta kojarzy się z witalnością, entuzjazmem, radością, kreatywnością. Podobno wzmaga apetyt, więc tworzy przyjazną atmosferę w restauracjach. Często umieszcza się ją na opakowaniach produktów typu instant oraz takich, które nadają się od razu do zjedzenia. Podczas następnych zakupów sprawdźcie, jak wiele ciasteczek czy słonych przekąsek pakuje się właśnie w pomarańczowe pudełka i paczki. Pełnią one taką samą funkcję, jak przycisk „kup teraz” w sprzedaży online. Jeśli zajmujesz się branżą spożywczą, rozważ wykorzystanie koloru pomarańczowego, np. w projekcie opakowania czy planując zdjęcia produktowe i reklamowe.

Pomarańczowy w sprzedaży – gdzie stosować

Z racji energetycznego charakteru dobrze oranż wygląda tam, gdzie akcentuje się dynamizm, przygodę, działanie, szczególnie na zdjęciach produktowych. To częsty kolor wykorzystywany przez sprzedawców w branży sportowej i  w biurach podróży. Witalność i radość sygnalizowana przez kolor sprawia, że doskonale sprawdza się przy prezentacji zabawek dla dzieci i gadżetów dla ludzi młodych – a to dość istotna informacja w sezonie przedświąteczny zakupów ;).

Kolor pomarańczowy a zdjęcia produktowe

Jak zwykle stare porzekadło „co za dużo, to niezdrowo”, sprawdza się i w tym przypadku. Zastosowanie zbyt dużej ilości oranżu kojarzy się z taniością i kiczem, jest natarczywe. Pomarańczowy nie jest barwą neutralną. W efekcie jego nadmiar przytłacza i przynosi odwrotny efekt do zamierzonego. Na zdjęciu produktowym lepiej komponować go z innymi barwami, stosując go do akcentowania „mocnych” punktów.

Zdjęcia produktowe i kolor pomarańczowy można pożenić. Tutaj zdjęcie reklamowe z użyciem tej barwy.
Zdjęcie reklamowe z kolorem pomarańczowym w formie wizualnych kontrapunktów.

Podziel się:

Facebook
Twitter
LinkedIn

Blog o fotografii produktowej

Nasza praca to nie tylko zdjęcia, ale także pasja, którą pragniemy dzielić się na wiele sposobów. Jednym z nich jest nasz blog, w którym przedstawiamy wszystkie ciekawostki i tajniki dotyczące pracy w studio fotograficznym. Szukasz porad od profesjonalistów z branży? Zapraszamy do lektury!

Social Media

Facebook-f Linkedin

Najpopularniejsze

Fotografia produktowa: jak sprzedawać za pomocą zdjęć

5 września 2023
zastosowanie fotografii makro

Zastosowanie fotografii makro w prezentacji produktów

22 sierpnia 2023
Fotografia czarno-biała w e-commerce

Fotografia czarno-biała w e-commerce

9 sierpnia 2023
Najlepsze oświetlenie w fotografii produktowej

Najlepsze oświetlenie w fotografii produktowej

9 sierpnia 2023
Zobacz również

Powiązane posty

Fotografia produktowa: jak sprzedawać za pomocą zdjęć

W dzisiejszym dynamicznym świecie rynkowym, wizualny aspekt produktów odgrywa ogromną rolę w przyciąganiu uwagi klientów. To właśnie tutaj fotografia produktowa staje się nieodzownym narzędziem w strategiach marketingowych,

zastosowanie fotografii makro

Zastosowanie fotografii makro w prezentacji produktów

W fotografii produktowej możemy posiłkować się różnymi technikami, które przybliżą nas do idealnego uchwycenia atutów produktu, ale z pewnością godną poświęcenia uwagi jest fotografia makro.

Fotografia czarno-biała w e-commerce

Fotografia czarno-biała w e-commerce

Wśród licznych strategii marketingowych, które mogą pomóc wyróżnić Twoją firmę, fotografia czarno-biała odgrywa ciekawą rolę. Jest to nie tylko klasyczny styl, ale także skuteczne narzędzie,

Najlepsze oświetlenie w fotografii produktowej

Najlepsze oświetlenie w fotografii produktowej

W celu skutecznego promowania produktów oraz przyciągania uwagi klientów konieczne jest stworzenie wysokiej jakości zdjęć, które podkreślą ich unikalne cechy i zalety. Jednym z kluczowych

Studio fotograficzne fp360.pl
św. Jerzego 7/9,
61-546 Poznań

Telefon: 883 548 348
Mail: biuro@fp360.pl

Szybkie menu

  • Usługi
  • Nasi Klienci
  • Case Study
  • Cennik
  • Blog
  • O nas
  • Kontakt
  • Usługi
  • Nasi Klienci
  • Case Study
  • Cennik
  • Blog
  • O nas
  • Kontakt

Zobacz również

  • Case Study
  • Centrum Pomocy
  • Polityka Prywatności
  • Case Study
  • Centrum Pomocy
  • Polityka Prywatności

Media Społecznościowe

  • Facebook
  • LinkedIn
  • Facebook
  • LinkedIn

Strona Internetowa zaprojektowana z ❤ przez Wzór Studio Graficzne