Blog o fotografii produktowej

Zdjęcia produktowe – cena. Od czego zależy?

Zdjęcia produktowe - cena. Od czego zależy.

Cena za zdjęcia produktowe – co się na nią składa?

Dzisiaj postaramy się odpowiedzieć na jedno z najpopularniejszych pytań zadawanych przez klientów:

Ile kosztuje zdjęcie produktowe i dlaczego… tak drogo? ;)

Naświetlimy te elementy, które składają się na finalny koszt za zdjęcia produktowe – cena za takie usługi jest bowiem czymś więcej niż jedynie opłatą za wciśnięcie przycisku migawki.

Rodzaj i ilość produktów

Zasada jest prosta – im mniej skomplikowany przedmiot, tym łatwiej i taniej można go sfotografować. Stopień złożoności produktów – odblaski, przezroczystości, nieregularności w kształcie itp. podnoszą koszt zleconych zdjęć. Także w przypadku produktów, które do studia docierają w stanie dalekim od doskonałego, trzeba liczyć się ze wzrostem kosztów. Do dodatkowych czynności przygotowujących produkt do sesji zaliczamy na przykład czyszczenie, polerowanie, docinanie, układanie czy prasowanie. Konieczność zmiany ustawień sprzętu przed, jak i w trakcie sesji również determinują wzrost cen. Powtarzalność ujęć działa z korzyścią dla zlecającego. Co to oznacza w praktyce? Im więcej podobnych produktów, które nie wymagają drastycznych zmian ustawień, tym niższa cena za pojedyncze zdjęcie. Tutaj wyceniamy pracę nierzadko samego fotografa, ale i asystenta planu.

Zdjęcia produktowe – cena za konkretny typ zdjęcia

Wspominaliśmy już, że fotografia produktowa to bardzo szerokie pojęcie. W związku z tym odmienne typy zdjęć wyceniamy inaczej. I tak w przypadku odzieży mamy do wyboru: flatshoty (ujęcia na płasko), na wieszaku, na manekinie, na modelach, zdjęcia duchy, w tym duchy w formie obrotowej 360⁰. Pierwsze typy to zwykle opcja budżetowa. Najbardziej pracochłonnym i efektownym, a jednocześnie najkosztowniejszym wariantem jest fotografia obrotowa 360⁰. Cena usługi tego typu uzależniona jest również od liczby zdjęć użytych do prezentacji – porównanie różnych płynności wraz z przykładową wyceną można zobaczyć u dołu naszego cennika.

Dodatkowe koszty sesji

Nie każdą sesję możemy zrealizować w naszym studio. Zdarza się, ze wizja klienta wymaga wynajęcia dodatkowej przestrzeni, której walory najlepiej oddadzą charakter produktu. Niektóre zdjęcia, jak na przykład kompozycyjne czy flatlaye, nierzadko wymagają zakupu specyficznych akcesoriów, które umieszczamy w kadrze. Zatrudnienie modeli, makijażystek, fryzjera również generuje koszty. Wynajęcie dodatkowych osób do sesji może leżeć po stronie fotografa albo samego klienta. Niekiedy samą sesję produktową poprzedza stworzenie moodboardów, czyli tablic graficznych inspiracji. Mają formę kolaży o konkretnej stylistyce, którą proponujemy przenieść podczas fotografowania produktu. Projektowanie moodboardów nie jest konieczne, jednak pozwala lepiej wyczuć gust i potrzeby estetyczne klienta.

Zdjęcia produktowe – cena za postprodukcję

Po zakończonej sesji produktowej surowy materiał wymaga jeszcze dopracowania. Tutaj głównym kosztem jest praca grafika/retuszera. Może on wykonać szparowanie, usunięcie pyłków, redukcję rys i plam czy poprawki kolorystyczne. Jak łatwo się domysleć, im bardziej pracochłonny i złożony zabieg, tym wyższy koszt usługi. W ramach postprodukcji przygotowujemy też odpowiednie rodzaje i rozmiary plików.

Tak pokrótce przedstawiają się składowe wyceny. O czym warto pamiętać przy zlecaniu zdjęć produktowych? Ano o tym, że istnieje również opcja rozliczenia za czas pracy, a nie za pojedyncze zdjęcia. Warto rozważyć takie rozwiązanie, gdy w grę wchodzi skomplikowany, niestandardowy produkt lub duża liczba przedmiotów do sfotografowania. Zainteresowana/y? Śmiało zapytaj o wycenę.

Podziel się:

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Blog o fotografii produktowej

Nasza praca to nie tylko zdjęcia, ale także pasja, którą pragniemy dzielić się na wiele sposobów. Jednym z nich jest nasz blog, w którym przedstawiamy wszystkie ciekawostki i tajniki dotyczące pracy w studio fotograficznym. Szukasz porad od profesjonalistów z branży? Zapraszamy do lektury!

Social Media

Najpopularniejsze

Zobacz również

Powiązane posty

Bokeh - efekt nie tylko na portretach

Bokeh – efekt nie tylko na portrecie

Co to jest bokeh? Piękne japońskie słowo „bokeh” oznacza nic innego jak „rozmycie”. Efekt blurringu powoduje, że źródła światła w tle (także światła odbitego) widzimy

Kreatywna fotografia produktowa.

Kreatywna fotografia produktowa

Jak pomysłowo pokazać produkt? Jakiś czas temu zachęcaliśmy do eksperymentowania z nieszablonowym tłem na packshotach. Tym razem zapraszamy do zabawy z kompozycją na zdjęciach produktowych.

Packshoty do sklepu na Facebooku

Packshoty a sklep na Facebooku

Packshoty – nieoczywiste w przestrzeni Facebooka Kiedy mówimy o fotografiach wykorzystywanych na Facebooku, co w pierwszej kolejności nasuwa się nam na myśl? Zwykle są to