Blog o fotografii produktowej

Jak ciekawie sfotografować produkt?

Jak ciekawie sfotografować produkt.

Gdy chcemy ciekawie sfotografować produkt…

Decydując się na zdjęcia produktowe zastanawiamy się, jak ciekawie sfotografować produkt. Tu nie ma złych wyborów. Pierwsza opcja, bezpieczna – i może ciut zachowawcza – jest z pewnością bardziej praktyczna. Przedmiot stojący/leżący, widziany od frontu to dobrze nam znany, sprawdzony schemat. Drugie rozwiązanie, odważniejsze, zapewnia zapadające w pamięć ujęcia. Poniżej podpowiadamy właśnie, jak nieco śmielej poczynać sobie z produktem na zdjęciu.

Podwieszanie

Pozorna lewitacja to jedno z rozwiązań jak ciekawie sfotografować produkt. Przedmioty, które wyglądają jakby unosiły się w powietrzu, wyglądają lekko i dynamicznie. Kompozycje tego typu mogą zawierać element humorystyczny, a nawet magiczny. Przygotowanie zdjęcia produktowego z unoszącym się w powietrzu obiektem, wymaga precyzji i cierpliwości. Nieodłączna jest też obróbka graficzna – w postprodukcji usuwamy narzędzia zastosowane do budowy „latającej” konstrukcji. Zwykle stosujemy tu cieniutką żyłkę wędkarską i specjalną plastelinę. Chętnie prezentuje się w ten sposób naczynia, również z płynami. Efektownie wygląda zawieszona biżuteria. Możemy też sięgnąć po mniej oczywiste produkty, jak na przykład książki, tekstylia.

Latający garnek z pokrywką - przykład, jak ciekawie sfotografować produkt.
Symulacja unoszenia się przedmiotu na zdjęciu.

Podpieranie

Przy podwieszaniu dbamy o to, aby użyte do podwieszania środki były niewidzialne na ostatecznym zdjęciu. Natomiast możemy obrać zupełnie odmienną strategię – podpierając jawnie przedmiot innym, takim nietuzinkowym czy intrygującym. Ów zabieg pozwala na zbudowanie oryginalnej aranżacji. Co wykorzystać do podparcia produktu? Odpowiemy śpiewająco: „Fantazja…”. Przy wyborze podpórki faktycznie ogranicza nas wyłącznie własna wyobraźnia. Również i tutaj dobrze pracuje się z biżuterią, ale też kosmetykami, obuwiem, artykułami spożywczymi.

Pisanka - zdjęcie na stojaku.
Widoczna podpórka i dodatkowe odbicie.

Chwytanie

Całkiem ciekawie sfotografować produkt możemy w towarzystwie ludzkich rąk. Ich obecność pozwoli zbudować niepowtarzalną scenę z produktem w roli głównej. Ma również aspekt praktyczny – humanizuje zdjęcie i stanowi punkt odniesienia dla rozmiaru przedmiotu. Więcej na ten temat pisaliśmy w tekście dotyczącym czynnika ludzkiego w fotografii produktowej. Od charakteru samego przedmiotu, jak i stylu zdjęcia zależy, czy ręce będą damskie czy męskie, czy pokażemy jedynie dłonie czy większy fragment kończyny. Ręka potrafi nadać ton kompozycji – nakierować nasz wzrok w odpowiedni punkt. Zatem ważne, gdzie ją umieścimy względem produktu, jak i patrzącego (więcej o kompozycji na zdjęciach tutaj). Oczywiście dłonie widoczne na fotografii powinny być zadbane. Ewentualne niedoskonałości skórne da się poprawić w postprodukcji. Po to rozwiązanie często sięgamy przy produktach mających się kojarzyć z delikatnością i miękkością. Stąd obecność rąk na zdjęciach produktowych łagodnych środków myjących i piorących, kosmetyków czy tkanin.

Kosmetyk na dłoni.
Delikatny efekt wzmacnia miękkie światło.

Jak jeszcze ciekawie sfotografować produkt?

Opisane powyżej trzy sposoby nie wyczerpują oczywiście tematu. Niebanalnych pomysłów na zdjęcia produktowe jest więcej. Warto wspomnieć chociażby o fotografowaniu pod nietypowym kątem albo zastosowaniu odbić na packshotach (o czym pisaliśmy tu). Na wyjątkową uwagę zasługuje też nasza specjalność, czyli fotografia obrotowa 360⁰.

Podziel się:

Facebook
Twitter
LinkedIn

Blog o fotografii produktowej

Nasza praca to nie tylko zdjęcia, ale także pasja, którą pragniemy dzielić się na wiele sposobów. Jednym z nich jest nasz blog, w którym przedstawiamy wszystkie ciekawostki i tajniki dotyczące pracy w studio fotograficznym. Szukasz porad od profesjonalistów z branży? Zapraszamy do lektury!

Social Media

Najpopularniejsze

Zobacz również

Powiązane posty

Jakie są formy marketingu w Internecie

Jakie są formy marketingu w Internecie?

Według informacji wskazanych w badaniu Minds&Roses i Allegro z 2024 roku, dla większości konsumentów w Internecie początkiem ścieżki zakupowej klientów jest chęć zdobycia wiedzy o