Blog o fotografii produktowej

Packshot z odbiciem, cieniem i bez cienia

Packshot - z efektem odbicia.

Packshot – coś dodać, coś ująć

Tym razem bierzemy na tapet packshot, a dokładniej dodatkowe efekty, jakie mogą towarzyszyć produktom na zdjęciu. Najczęściej stosowanymi są cienie i odbicia (odblaski). Często w ogóle się z nich rezygnuje na rzecz bardziej minimalistycznego obrazu. Obecność efektów bądź ich brak ma na celu stworzenie bardziej realistycznej, ale i ciekawszej w odbiorze fotografii. Zaobserwujemy je nie tylko na standardowych zdjęciach produktowych z białym tłem (szerzej o tłach tutaj i tu).

Jaki efekt wybrać? I po co?

Przede wszystkim w dużej mierze wybór konkretnego rozwiązania: odbicia, cienia albo jego braku, jest kwestią indywidualnej estetyki klienta. Czasem może być podyktowane dążeniem do unifikacji i dopasowaniem nowych zdjęć produktowych do tych już istniejących. Innym razem to totalne odświeżenie wyglądu i odejście od dotychczasowego rozwiązania na rzecz innego. Nie bez znaczenia jest też sam rodzaj fotografowanego produktu, o czym powiemy więcej w kolejnych akapitach. Jednak nie istnieje określony, jedynie słuszny schemat, według którego dobieramy efekty na packshoty. Tu próbujemy osiągnąć balans między tym co „realistyczne”, a tym co „estetyczne”. Nierzadko istnieje więcej niż jedna droga do zrealizowania tego celu. Wystarczy wspomnieć, że na zdjęciach produktów elektronicznych oraz tych z branży dom i ogród spotkamy się z wszystkimi trzema rozwiązaniami! Dla zobrazowania tej kwestii posłużymy się przykładami zdjęć produktowych wykonanych dla Homeliness:

Packshot z cieniem i bez cienia

Zazwyczaj produkty o nieregularnych kształtach lepiej wyglądają z cieniem lub… bez niego. No właśnie – nie ma tutaj żelaznej zasady i musimy po prostu wyczuć produkt i dopasować do niego dany efekt. Oba mają szerokie zastosowanie. I tak na przykład – bardzo często stosuje się cień przy fotografowaniu obuwia – w tym wypadku daje on wrażenie styczności z podłożem. W końcu nie jesteśmy przyzwyczajeni do oglądania lewitujących butów, więc zastosowanie cienia jest umotywowane naszym poznawczym komfortem. Z drugiej strony rezygnujemy z cieni przy zdjęciach odzieży, gdzie tego typu efekty wyglądają mocno nienaturalnie. Ale już packshot z torbą czy portfelem może wyglądać świetnie i z cieniem, i bez niego.

Packshot z odbiciem

Przedmioty z odblaskową powierzchnią (połyskujący metal, minerał czy szkło) oraz o regularnych i prostych sylwetach dobrze prezentują się z odbiciem. Przy odpowiednim ustawieniu możemy tak sfotografować także całe grupy produktów. Łatwo zauważymy, jak chętnie stosowane są te zabiegi na zdjęciach butelkowanych trunków, kosmetyków i biżuterii. Trafnie zastosowane odbicia prezentują się okazale i nowocześnie. Niewłaściwie sparowane z produktem przytłoczą go i uczynią packshot nazbyt barokowym. Ponownie kłania nam się kwestia indywidualnego wyczucia przedmiotu. Czyli: w jakim otoczeniu będzie się on jawić w pełnej krasie. Przed podobnym dylematem stanęła marka Homeliness, w związku z czym zleciła nam wykonanie fotografii każdego rodzaju. Które Waszym zdaniem najlepiej pasują do świec?


Podziel się:

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Blog o fotografii produktowej

Nasza praca to nie tylko zdjęcia, ale także pasja, którą pragniemy dzielić się na wiele sposobów. Jednym z nich jest nasz blog, w którym przedstawiamy wszystkie ciekawostki i tajniki dotyczące pracy w studio fotograficznym. Szukasz porad od profesjonalistów z branży? Zapraszamy do lektury!

Social Media

Najpopularniejsze

Zobacz również

Powiązane posty

Packshot - z efektem odbicia.

Packshot z odbiciem, cieniem i bez cienia

Packshot – coś dodać, coś ująć Tym razem bierzemy na tapet packshot, a dokładniej dodatkowe efekty, jakie mogą towarzyszyć produktom na zdjęciu. Najczęściej stosowanymi są

Fotograf produktowy i spółka - kadr z pracy w studio.

Fotograf produktowy i spółka

Nie tylko fotograf produktowy Większość z nas jest przekonana, że za zrobieniem komercyjnego zdjęcia przedmiotu stoi fotograf produktowy. No i mamy rację, ale zwykle nad

Fotografia produktowa, gdzie zastosowano białe tło.

Białe tło na zdjęciach produktowych

Wszechobecne białe tło Białe tło jest niekwestionowaną gwiazdą zdjęć produktowych. Spotykamy się z nim w większości sklepów internetowych. Oczekują go tacy giganci jak Amazon, Allegro